۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
استقبال هیئت قرقیزستانی از بازار مصالح ساختمانی ایران| برنامه ریزی برای تعاملات گسترده
در حاشیه نمایشگاه خواهر خواندگی تهران انجام شد

استقبال هیئت قرقیزستانی از بازار مصالح ساختمانی ایران| برنامه ریزی برای تعاملات گسترده

هیئتی از نمایندگان شورای شهر بیشکک قرقیزستان در حاشیه نمایشگاه خواهرخواندگی شهرداری تهران دیداری با دبیر کل رویداد ایران اسکوکواکس داشته و مذاکراتی در خصوص بازار مصالح ساختمانی ایران انجام داد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: امروز هیئتی تجاری از کشور قرقیزستان برای اولین بار به میزبانی شهرداری تهران وارد کشور شده و در خصوص تامین مصالح ساختمانی برای رشد ساخت و سازها در کشور قرقیزستان دیداری با سجودی دبیر کل رویداد ایران اسکوکواکس داشتند.

در ابتدای این دیدار، سجودی دبیر کل رویداد ایران اسکوکواکس اعلام کرد: پیش بینی می کنیم، رویداد ایران اسکوکواکس در دو بخش کنفرانس و نمایشگاه در مهرماه سال ۱۴۰۱ زمینه ساز هم افزایی و افزایش مشارکت اقتصادی بین شرکت های خصوصی و دولتهای پیمان شانگهای خواهد شد و با برگزاری این رویداد فصل جدیدی از روابط اقتصادی در مسیر صلح و توسعه را شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد: این رویداد ابعاد متنوعی در بخشهای گوناگون اقتصادی داشته و به زودی شاهد مذاکرات گسترده مدیران در بخشهای مختلف خصوصی و دولتی خواهیم بود.

دبیر کل رویداد ایران اسکوکواکس اظهار کرد: ما باید با ظرفیت های کشور قرقیزستان وتنوع همکاری با صنایع خصوصی این کشور آشنا شویم و در حال حاضر با توجه به آنکه ایران یک کشور با ظرفیت بسیار در حوزه صنایع تولیدی وشرکت های دانش بنیان است ، امیدواریم بتوانیم در این زمینه همکاری موثری برقرار شود .

وی تاکید کرد: نمایشگاه ایران اسکوکواکس در حوزههای مختلف و متنوعی از جمله گــروه کالایــی ایــران اسکـوکـواکـس صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو گاه ها و انرژی،صنعت فولاد و ریخته گری و صنایع فلزی، صنایع ماشین سازی ، صنعت خودرو سازی و قطعات و نیرومحرکه و موتورسیکلت ، صنعت ساختمان و شهرسازی، صنعت شیشه و سرامیک، صنایع معدنی، معادن، کانی های غیرفلزی و سنگ و سیمان، ذغال سنگ ، صنعت حمل و نقل، کشتیرانی و صنعت ریلی، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع چرم و کفش ،صنایع چوب و مبلمان، صنعت غذا، کشاورزی و دارویی، صنایع دام و طیور، صنایع طلا و جواهرات و سنگهای قیمتی، صنایع شیمیایی و شوینده ، صنایع سلولزی، صنایع تاسیسات،حرارت و برودت، صنایع لوازم خانگی، صوتی و تصویری ، صنایع و تجهیزات پزشکی و درمانی، صنایع مخابرات و برق و الکترونیک،کامپیوتر، هوش مصنوعی، دانش بنیان ، سایبری، انفورماتیک، فن آوری اطلاعات و ارتباطات و دیجیتال، صنایع دخانیات، صنعت پلیمر،لاستیک و پلاستیک صنایع دستی و هنری،گردشگری ، صنایع ورزشی و سلامت ، صنایع تجهیزات ایمنی ، صنایع چاپ و بسته بندی و کاغذ با حضور واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی، مناطق ازاد برگزار خواهد شد.

در ادامه نماینده هئیت قرقیزستانی اعلام کرد: جلسه منعقده امروز ، جلسه ای با هدف تامین مصالح ساختمانی کشور قرقیزستان بوده و با توجه به آنکه از صنایع ساختمانی و پتروشیمی ایران بسیاری از هئیت های تجاری ، تعاریف بسیار خوبی داشتند، هیات قرقیزستانی تمایل به همکاری و خرید مصالح ساختمانی از جمله رنگ های روغنی ، سنگ‌های مرمری، فولاد ، لوله های ساختمانی، محصولات پتروشیمی و ... داشتند که ظرف دو روز آینده از انواع محصولات و قیمت های کارخانجات مصالح ساختمانی با حضور نمایندگان این بخش بازدیدهایی بعمل خواهد آمد.

همچنین نمایندگان مهمان جلسه امروز اعلام کردند که کشور قرقیزستان یک کشور با جمعیت زیاد و با روابط نزدیک و حسنه با کشورهای همسایه است و در صورت رفع موانع می توان همکاری های بسیار نزدیکتری با حفظ منافع دو کشور ایران و قرقیزستان برقرار کرد.

در پایان جلسه همچنین اعلام شد که می بایست برای تعاملات بعدی از تنوع محصولات این کارخانجات ، نوع محصولات و قیمت های آن درخواستهایی به صورت مکتوب طی نامه هایی جداگانه با سرفصل های موردی و تخصصی ارائه شود تا اقدامات نهایی در زمینه های مختلف صورت پذیرد .

لازم به ذکر است ، امروز در حاشیه جشنواره خواهر خواندگی شهر تهران دیدارهایی به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد که هیئت قرقیزستانی شامل سلطانوف توکتوسون نایب رئیس شورای شهر بیشکک و اسماعیل اف سعیدخمت ، کالیکوف میزامیدین و یاکوپوف طالایبک معاونین شورای شهر بیشکک دیدارهایی با سجودی دبیرکل رویداد ایران اسکوکواکس و سلیم علیزاده نماینده تجاری کشور روسیه داشته و مذاکرات مفصلی بعمل آمد.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha