۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه ای در مرغداری های سیستان و بلوچستان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه ای در مرغداری های سیستان و بلوچستان

زاهدان- حسینی، مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی انجام شده است.

مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی انجام شده که نسبت به مدت مشابه رشد ۴۱ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه،هر پرورش دهنده پیش از این که شروع به جوجه ریزی کند باید از شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه، مجوز بهداشتی جوجه ریزی را دریافت کند، گفت: در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۷۳مورد گواهی بهداشتی جوجه ریزی صادر شده است.

وی افزود: یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری های ویروسی در صنعت پرورش طیور واکسیناسیون است، در این راستا ۴میلیون ۹۵۰هزار و ۴۶۰ دز واکسن تزریق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

حسینی با اشاره به اینکه،در روز عید سعید قربان بیش‌از ۱۶ هزار دام زنده و حدود هفت هزار لاشه دام ذبح شده در استان بازدید و بازرسی شد، تصریح کرد: این ایام مساله‌ای که بیش‌از پیش اهمیت می‌یابد پیشگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان مانند تب کریمه کنگو در جمعیت انسانی است زیرا این بیماری ها عموما به شدت واگیر و خطرناک هستند و به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت انسان ها به شمار می‌آیند.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: صدور و تمدید بیش از ۱۴۳ فقره پروانه تاسیس، بهره برداری، مسئول فنی و اشتغال به حمل و انجام بیش از ۱۸ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در سطح استان از جمله اقدامات انجام شده در سال گدشته از سوی این نهاد است.

حسینی افزود:در این راستا حدود ۵۰ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی معدوم شد و ۱۵۲نفر از متخلفان به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی به انجام بیش از ۱۰هزار مورد بازدید از مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در سطح استان طی سال جاری اشاره و تصریح کرد: حذف و معدوم سازی حدود ۱۹ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی ومعرفی ۱۲۴مورد متخلف به مراجع قانونی از جمله اقدامات انجام شده است و در مجموع ۱۹تن فرآورده دامی معدوم شده است.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بلوچستان IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 0
      شیر هایی را که در شهر زاهدان می فروشند ۵۰٪انها اب است