نوسان سیاست‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی کسب‌وکارها را به مخاطره‌ می‌اندازد
رئیس اتاق سمنان:

نوسان سیاست‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی کسب‌وکارها را به مخاطره‌ می‌اندازد

رئیس اتاق سمنان می‌گوید: به‌واسطه اثرپذیری اقتصاد از سیاست خارجی، نوسان در سیاست‌ها و به‌تبع آن تغییرات سریع نرخ ارز، به‌منزله چالشی برای برنامه‌ریزی واحدهای تولیدی است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: با توجه به نوساناتی که در سیاست‌های اقتصادی کشور پیش‌آمده با یک نشست قیمت ارز پایین و در نشست دیگر قیمت بالا می‌رود این مباحث در برنامه‌ریزی واحدهای تولیدی اثرگذار است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در آئین تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان سمنان افزود: تصمیمات در صدور آئین‌نامه‌های داخلی بدون کار کارشناسی شرایط فعالین اقتصادی را سخت می‌کنند، اعلام خبر وصول مالیات بر تراکنش بانکی شوک برانگیز است همه می‌دانیم مبنای مالیات بر درآمد است.

رئیس اتاق سمنان تصریح کرد: در ایام رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی هستیم ضرورت دارد فعالین اقتصادی از تمام آئین‌نامه‌ها مطلع باشند، آگاهی از قوانین هزینه را پائین می‌آورد.

جمعه‌ای همکاری دستگاه‌های متولی در حوزه تأمین اجتماعی را خواستار شد و تصریح کرد: رسیدگی به دفاتر تأمین اجتماعی بازه زمانی یک‌ساله است و تنها مورد حسابرسی فقط حقوق و دستمزد است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل و همکاری امور شعب بانک‌ها و ارائه خدمات بهنگام انتظار از صاحبان صنایع این است که حساب‌های خود را به بانک‌های استان سمنان منتقل نمایند، انتقال حساب‌ها و تمرکز آن معدل نرخ تسهیلات شبکه بانکی استان را دو چندان می‌کند.

رئیس اتاق سمنان با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تسریع در اجرای طرح تصفیه پساب به بهبود وضعیت کم‌آبی در استان کمک کنند.

در این نشست، علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: کد گمرکی منطقه ویژه سمنان که با همت و تلاش مهندس هاشمی، استاندار سمنان صادر شد، امری بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: پل روگذر شهرک صنعتی سمنان که سال‌های زیادی معطل مانده بود، به همت استاندار سمنان و به برکت سفر ریاست محترم جمهوری به استان در حال اجراست و انشالله به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تلاش‌های انجام شده و احیای ۴۰ واحد راکد و بازگشت مجدد به چرخه تولید در استان که از سیاست‌های ویژه ریاست محترم جمهور نیز است، امری بسیار ارزنده و قابل‌تقدیر بوده که از استاندار سمنان تشکر می‌کنم.

رسولیان خاطرنشان کرد: سطح سرمایه‌گذاری ثابت در بخش‌های مختلف در کشور به همراه کمبود نقدینگی اتفاق افتاده که باید به این مهم توجه کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: بهره‌وری پایین از دیگر معضلات و آسیب‌هایی است که در حوزه صنعت و معدن با آن مواجه هستیم که ضرورت دارد به سمت افزایش بهره‌وری گام برداریم. نفوذ فناوری در صنعت ما نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته اما هنوز با ایده آل‌ها فاصله دارد که باید در این زمینه تلاش صورت گیرد لذا توسعه صادرات امری است که امروز حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: حذف امضاهای طلایی و رانت‌های موجود باید در راستای شفافیت و توسعه و تقویت عرصه صنعت در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در استان سمنان تقاضا برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی در حال افزایش است و ۷۵ هکتار زمین طی ۳ ماهه سال جاری به متقاضیان واگذار شده که نشان از حرکت صنعت به سمت استان دارد. ما تلاش‌های خود را در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاران و فراهم آوردن خدمات و امکانات اولیه ازجمله آب، برق، گاز و ...به کار گرفته‌ایم و در بحث تأمین آب نیز مقوله استفاده از پساب در دستور کار است انشالله با تحقق فرآیند استفاده از پساب، می‌توان طرح احداث یک شهرک معدنی فعال را در استان سمنان پیاده‌سازی کرد.

صادرات کالا از استان سمنان در سال ۱۴۰۱، رشد داشته است
استاندار سمنان گفت: صادرات کالا از استان سمنان به ۲۵ کشور دنیا در ۳ ماهه نخست سال جاری با رشد همراه بوده است.

سید محمدرضا هاشمی در آیین تجلیل از کارآفرینان عرصه صنعت و معدن استان گفت:۵۷ هزار تُن کالا با ارزش بیش از ۲۵ میلیون دلار از استان سمنان در ۳ ماهه سال جاری به ۲۵ کشور دنیا صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ما امروز علی‌رغم حمایت از سرمایه‌گذاران، در راستای برطرف نمودن موانع پیش روی این عزیزان گام برمی‌داریم.

هاشمی ادامه داد: امروز با پیگیری‌های انجام شده برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان، کد گمرکی صادر شده است که انشالله در راستای تقویت صنعت و صادرات تأثیرگذار خواهد بود. وی عنوان داشت: منطقه ویژه اقتصادی سمنان، در زمینی به وسعت یک هزار هکتار استقرار یافته که تاکنون ۲۹۵ هکتار آن عملیاتی شده است.

استاندار سمنان تأکید کرد: حفظ واحدهای موجود و اشتغال و سپس جذب سرمایه‌گذار در حوزه صنایع کم آب بر، از سیاست‌های ما در استان است.

وی اضافه کرد: در حوزه استفاده از پساب شهر سمنان برای تأمین آب ویژه شهرک صنعتی و صنایع موجود، تلاش‌ها در حال انجام است.

هاشمی تصریح کرد: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸ و در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، در ۳ ماهه سال جاری، ۳۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از محل سفر رئیس‌جمهور به استان و تسهیلات اقتصادی نیز اعتبارات خوبی برای واحدهای تولیدی استان در نظر گرفته شده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: پل روگذر شهرک صنعتی سمنان، از پروژه‌هایی بود که بالغ‌بر ۱۳ سال معطل باقی مانده بود که در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و کارگران، روند اجرایی تکمیل این پل مجدد در حال انجام است.

وی همچنین ادامه داد: امروز با همت تمامی دست‌اندرکاران، ۴۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان مجدداً به چرخه تولید بازگشتند که امیدواریم به روزی برسیم که واحد راکد در استان نداشته باشیم. استاندار سمنان در پایان گفت: تمام تلاش ما این است که از سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع استان حمایت کرده و موانع و مشکلات پیش روی آنها را برطرف سازیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha