۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
سفرهوشمندانه از مشهد تا قاره اروپا| تجربه سفر به دور دنیا با یک کلیک
در گفت‌وگو با بازار واکاوی شد؛

سفرهوشمندانه از مشهد تا قاره اروپا| تجربه سفر به دور دنیا با یک کلیک

مشهد- در حال حاضر وب سایت‌های بسیاری در حوزه گردشگری برای رزرو خدمات فعالیت دارند اما شاید کمتر شخصی مطلع باشد که این مجموعه‌ها چگونه شکل گرفتند و چه افراد موفق و خوش ذوقی در پشت این مجموعه‌ها هستند؟!

بازار؛ گروه استان‌ها: تقریبا تمامی آحاد جامعه به یاد دارند که برای تهیه یک بلیط و یا فراهم سازی مقدمات سفر خارجی چه هزینه ها و یا زمانی را برای مراجعه و دریافت بلیط و یا کسب اطاعات باید به جان می خریدیم و در نهایت پاره ای از اوقات به دلیل عدم اطلاعات لازم متحمل هزینه های اضافی می شدیم این در حالی است که امروزه شاهد استفاده فزاینده از فناوری در عرصه گردشگری هستیم.

امروزه دائما برنامه‌های جدیدی تحت عنوان استارت‌آپ‌های گردشگری معرفی می‌شوند که برخی از آنان دارای کارایی بالایی نیز هستند و جایگاه خوبی به دست آورده‌اند.

در حال حاضر وب سایت های بسیاری در حوزه گردشگری برای رزرو خدمات فعالیت دارند اما شاید کمتر شخصی مطلع باشد که این مجموعه ها چگونه شکل گرفتند و چه افراد موفق و خوش ذوقی در پشت این مجموعه ها هستند؟!

احسان افضل زاده نائینی رئیس هیئت مدیره آژانس سریع سیر خراسان یکی از کارآفرینانی است که فعالیت خود را از مشهد مقدس شروع کرده و مجموعه خدمات گردشگری جامعی را را با عنوان «پرشین هتل» گردآوری کرده است که گفت و گوی ما با این فعال با تجربه در حوزه خدمات گردشگری و فناوری های جدید قابل توجه است.

۲۱ سال تلاش
رئیس هیئت مدیره پرشین هتل که فعالیت خود را با تاسیس آژانس سریع السیر خراسان در سال ۱۳۸۰ آغاز کرده است در خصوص مشکلات آژانس های مسافرتی تا قبل از ورود فناوری اظهار می کند: پیش از این بلیت ها،معرفی به هتل ها و سایر ملزومات به صورت کاغذی و حضوری انجام می شد، بسیاری از مردم شب تا صبح برای دریافت و یا پیش فروش بلیت حتی مجبور به شب خوابی در پشت درهای دفتر خطوط هوایی بودند اما تلاش ما بر این محور بود تا این سیستم معیوب را با بهره مندی از فناوری رفع کنیم.

وی با ابراز خوشحالی از این که وب سایت «پرشین هتل» برای نخستین بار در مشهد موفق شد تا محتوای مختلفی از تصاویر و ویدیو از هتل های این شهر مقدس گردآوری و در اختیار گردشگران قرار دهد ابراز می کند: خوشبختانه بدین شکل امکان رزرو آنلاین و دریافت اطلاعات هتل ها و نظر سنجی برای مسافران فراهم شد.

سفرهوشمندانه از مشهد تا قاره اروپا| تجربه سفر به دور دنیا با یک کلیک

افضل زاده فراهم سازی زیر ساخت های سفر اقتصادی با قیمت مناسب را یکی از ماموریت ها و اهداف این مجموعه می داند و می گوید: در این راستا تلاش کردیم تا با هتل ها قرارداد بسته و حجم بیشتری رزرو را در اختیار بگیریم تا با این شیوه هزینه سفر را برای زائران و مسافران کاهش دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که این مجموعه برپایه تولید دانش شروع به کارکرده است ادامه می دهد: در این وبسایت مقاصد گردشگری که در ایران کم یا ناشناخته بوده است بوسیله تولید محتوا به مردم معرفی شد تا بتوانند برای سفر خودشان انتخاب بهتری داشته باشند .

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا اطلاعات مقاصد گردشگری را بیش از گذشته در اختیار گردشگران قرار دهیم عنوان می کند:در حال حاضر مردم انتخاب های بیشتری در مقاصد و اقامتگاه ها دارند و این کار سبب اشتغالزایی در بخش های مختلف مرتبط به صورت مستقیم و غیر مستقیم گردشگری شده است.

رونق اقتصادی در حوزه گردشگری سلامت
رئیس هیئت مدیره آژانس سریع سیر خراسان گردشگری را عامل ایجاد اشتغال می داند و می گوید: از این رو بیشتر تلاش مان برایمان که بحث سفررا درداخل کشور انجام دهیم تا از خروج ارز جلوگیری شود و از زیبایی های شهرهای مختلف کشورمان بهره ببرند.

وی با اشاره به حوزه گردشگری سلامت و تلاش هایی که وی و مجموعه اش در این راستا داشتند بیان می کند: در ایام کرونا برای ایجاد ارزآوری و ایجاداشتغال سعی کردیم تا از کشورهایی چون افغانستان، کویت ،آذربایجان ،عراق ،سوئد و انگلستان افراد بسیاری در این حوزه جذب کنیم و خدمات متنوعی را ارایه بدهیم.

افضل زاده با اشاره به این موضوع که برای تمامی گردشگران پروسه های درمانی تخصصی و پزشکی هسته ای و حتی خدمات پرستاری در دوران نقاهت فراهم شده است ادامه می دهد: در این رابطه موفق شدیم تا حدود دو هزار نفر را از سال های ۹۹ الی ۱۴۰۱ به ایران دعوت کنیم.

وی اظهار می کند: به طور کلی میزان ارز آوری هر گردشگر به غیر از خدمات درمانی به طور متوسط روزانه ١٠٠ دلار محاسبه می شود اما متاسفانه در بحث ورود گردشگران خارجی محدودیت هایی وجود دارد که این محدودیت ها را سازمان گردشگری و وزارت خارجه لحاظ می کننند و هر مجموعه می تواند در ماه حداکثر تعداد ١٠٠ ویزا صادر کند!

سفرهوشمندانه از مشهد تا قاره اروپا| تجربه سفر به دور دنیا با یک کلیک

این کارآفرین متذکر می شود: اگر این محدودیت وجود نداشت به طور قطع حجم گردشگر وارد شده توسط این مجموعه نیز بیشتر بود.

از «کیش لند یار» تا «استانبول یار»
احسان افضل زاده نائینی اگرچه وجود یک سری مشکلات برای رزرو آنلاین هتل ها را نیز غیر قابل انکار می داند و لذا می گوید: برخی هتل ها هنوز خدمات شان به روز نیست و لذا نمی توان ظرفیت و نرخ آن را بر روی وب سایت به نمایش گذاشت اما در همین رابطه پنلی را ایجاد و در اختیار هتل های مختلف قرار دادیم تا آن ها موفق شوند ظرفیت های خود را به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به این موضوع که زنجیره سفر فقط هتل نیست یادآور می شود: رزرو تور خیلی اهمیت داردو از این رو با تلاش فراوان سعی کردیم تا بسته سفررا به صورت آنلاین روی وبسایت قرا دهیم تا از خدمات ارائه شده این مجموعه به صورت تمام وقت و ۲۴ ساعته تمامی گردشگران بهره مند شوند.

وی یادآور می شود با این حال هنگامی که رزرو تور را راه اندازی کرده ایم باز هم به این نتیجه رسیدیم که ‌زنجیره سفر به همین جا ختم نمی شود و گردشگر تمایل دارد تا بعد از رزرو هتل و پرواز درمقصد گردشگری نیز از خدمات دلخواه بهرمند باشد لذا این موضوع موجب شد تا در برخی از مکان های گردشگری مانند جزیره کیش؛ آژانس «آسان گشت کیش» را در این جزیره راه اندازی کردیم و ا طریق ایجاد وبسایت «کیش لند یار» به صورت قانونی علاوه بر بحث رزو هتل و تور در بحث برنامه های تفریحی مانند گشت های دریایی و یا کنسرت ها به صورت تخصصی وارد کار شویم.

سفرهای خارجی با کمترین دغدغه
افضل زاده هم چنین با نگاهی به هموار سازی سفر های خارجی به ما می گوید: از آنجایی که یکی از مقاصد گردشگری درحال حاضر بحث استانبول است و نیازی به ویزا ندارد لذا وبسایت تخصصی در زمینه رزرو هتل ،تورو تفریحات استانبول راه اندازی کردیم تا این وبسایت با عنوان «استانبول یار» به صورت تخصصی مقاصد گردشگری استانبول رابه گردشگر توضیح دهد.

رییس هیئت مدیره پرشین هتل در خصوص خدمات ارایه تخصصی شده مجموعه اش می گوید: یکی از اقدامات ما برای کاهش دغدغه سفر رزرو هتل های استانبول به صورت آنلاین و ریالی است لذا در این راستا اطلاعات لازم را از شرکت های خارجی دریافت و آم را به صورت فارسی و مبالغ را به صورت ریالی در اختیار گردشگران قرار می دهیم.

وی تولید محتوا برای افزایش دانش سفر را یکی از اهداف و ماموریت های خود دانسته و می گوید: در این راستا از دانش و حضور جوانان خوش فکر برای تولید محتوا به صورت متنی ،تصویری ،ویدیویی،پادکست و صوتی بهره گرفتیم و حتی با دفاتر فرهنگی ایران در کشورهای مختلف قرارداد بسته و همکاری گسترده ای را انجام دادیم تا اطاعلات لازم را در اختیار گردشگران قرار دهیم.

سفرهوشمندانه از مشهد تا قاره اروپا| تجربه سفر به دور دنیا با یک کلیک

افضل زاده می افزاید: بسیاری از این گردشگران هیچ اطلاعاتی نسبت به سایر شهرهای ایران نداشتند ولی امروز ه علاوه بر مشهد سایر شهر هایایران را در برنامه تفریحی خود می بینند.

همکاری با دانش بنیان ها
وی بهره مندی از دانش بنیان ها را برای توسعه صنعت گردشگری را یکی ا برنامه های آتی «پرشین هتل» می داند و می گوید: هر مسافری که درهتل های مجموعه ما حصوررداشته باشد یک لینک برایش آنلاین ارسال می شود و نظرات آن مهمان را که درهتل اقامت داشته است در سایت خودمان انتشار می دهیم تا افراد بعدی بتواند تصمیم درستی درباره موقعیت و امکانات هتل را داشته باشد .

افضل زاده عنوان می کند: متاسفانه در سال های ۹۸ تا ۱۴۰۱ به دلیل شرایط کرونا به دلیل سختی ها مشکلات زیادی را متحمل شده و دچار ضرر و زیان شدیم حتی مجبور به تعدیل نیروشدیم اما پس از گذشت این ایام و عادی شدن شرایط به حالت گذشته باز می گردیم و سعی می کنیم خد وب سایت پرشین هتل برای اولین بار امکان رزرو تور در ۵٨ شهر ایران را به صورت کاملا آنلاین برای مهمانان فراهم کرده است

رئیس هیئت مدیره پرشین هتل یادآور می شود: در این مجموعه به طور مستقیم ٧٠ نفر مشغول به فعالیت هستند و به طور غیر مستقیم نیز افرادی در محل های اسکان مهمانان، تفریح گاه ها و مراکز ارائه خدمات گردشگری مشغول به همکاری با این مجموعه می باشند.

وی می گوید: مجموعه پرشین هتل برای اقامت راحت تر مسافران، نیرو هایی را استخدام کرده است که به زبان های انگلیسی، عربی، اردو، فرانسه مسلط باشند تا به صورت آسان تر با گردشگران ارتباط بر قرار کنند و گردشگران را درست راهنمایی کنند تا گردشگر با هر هدفی که سفر کرده است ،خدمات را به بهترین شکل دریافت کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha