۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال سربازان
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل خبر داد

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال سربازان

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل گفت: امسال برای اشتغال کارکنان وظیفه حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص داده شده است.

به گزارش بازار، سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل، صبح امروز چهارشنبه (۱۵ تیر) در نشست خبری اولین جشنواره سرباز ماهر؛ اشتغال و کارآمدی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز بعد از ۵ سال از تشکیل قرارگاه مهارت آموزی به کمک متولیان امر در دستگاه‌های اجرایی کشور و سازمان‌های نیروهای مسلح در راستای تحقق بخشیدن به مهارت آموزی سربازان اقدامات مؤثری داشته ایم.

وی افزود: بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش آموزش‌های مهارتی عمومی و تخصصی قرار گرفتند، ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد موفق به اخذ مدرک مهارت آموزی شدند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: با توجه به نقشه راه مهارت آموزی قرار بود در سال ۱۴۰۱ پوشش کاملی در مهارت‌های عمومی و تخصصی داشته باشیم که به دلیل کرونا کمی از برنامه‌ها عقب ماندیم، اما با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ تمامی کارکنان وظیفه را تحت پوشش آموزش‌های مهارت آموزی قرار خواهیم داد.

زاده کمند ادامه داد: در نظر داریم امسال حدود ۳۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه مهارت‌های عمومی و ۲۲۰ هزار نفر مهارت‌های تخصصی را فرا بگیرند.

وی گفت: سال گذشته بابت اشتغال سربازان مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان وام بانکی اختصاص یافته بود که ۲ هزار نفر از آن استفاده کردند، برای امسال هم حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی را برای اشتغال کارکنان وظیفه اختصاص دهیم ودر تلاش هستیم تمامی وام‌ها قرض الحسنه باشند.

زاده کمند اظهارداشت: ترویج، توسعه و تبلیغ امر مهارت آموزی در کشور از اهداف مهم ما است و به همین دلیل جشنواره سرباز ماهر، اشتغال و کارآمدی را به میزبانی انتظامی در تاریخ ۲۳ تیرماه برگزار می‌کنیم ودر این جشنواره ۳۰۰ نفر از سربازانی که مهارت‌های مهارت آموزی را فرا گرفته اند دعوت کرده ایم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: در سه سال ابتدایی تشکیل قرارگاه به امر مهارت آموزی می‌پرداختیم، اما بعد از آن اشتغال سربازان هم دغدغه ما قرار گرفت و تا ۳ سال بعد از تمام شدن سربازی فرد هم پیگیری می‌کنیم که آیا برای فرد اشتغال ایجاد شده است یا خیر.

وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی برای سربازان الزامی است، گفت: امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۲ تمامی سربازان ۵ مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی را فرا بگیرند

زاده کمند در پایان گفت هر سرباز باید ۵ مهارت‌های عمومی از جمله مهارت‌های زندگی، امداد و نجات، سواد رسانه، مهارت مالی و اشتغال و کارآفرینی و یک مهارت تخصصی را یاد بگیرند.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha