۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
تأمین ۱۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تأمین ۱۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در اردبیل

اردبیل- حسین زاده، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل از تأمین ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

محمد زارع حسین‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای ساخت ۲۳ هزار و ۴۹۱ واحد مسکن، ‌زمین در شهرهای مختلف تأمین شده و در شهر اردبیل نیز تأمین زمین با سه گزینه‌ای که در حال بررسی است، در اولویت قرار گرفته است.

وی به برنامه یک ساله ساخت مسکن در استان اردبیل به ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد اشاره کرد و گفت: در چهار سال دولت سیزدهم قرار است ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکن در استان اردبیل احداث و تحویل متقاضیان شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: از مجموع ۹۳ هزار ثبت‌نام‌کننده در طرح نهضت ملی مسکن ۳۶ هزار و ۷۳۵ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۱۸ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها متقاضی مسکن هستند.

حسین‌زاده افزود: با افتتاح حساب ۱۲ هزار و ۶۵۳ نفر فرآیند پرداخت مبلغ اولیه در دستور کار قرار گرفته ولی از این تعداد تنها پنج هزار و ۶۴۶ نفر مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

وی از تأمین ۱۰۰ هکتار زمین برای تولید طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد انجام شده، ساخت سه هزار و ۶۴۲ واحد مسکن در استان آغاز شده که سهم استان اردبیل ۲ هزار و ۲۷۰ واحد است که عملیات تکمیل و بهره‌برداری ۵۴۰ واحد در دو مقطع در سال‌جاری انجام می‌شود.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در دو سایت کارگران و اندیشه یک پروژه‌ها با پیشرفت ۹۰ درصد تا شهریورماه آماده افتتاح شده و در دو سایت داروپخش با ۱۵۰ واحد و اندیشه دو با ۲۱۰ واحد پروژه‌ها تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی از احداث یک‌هزار واحد مسکن در شهرک اندیشه چهار اردبیل خبر داد و بیان کرد: از بین سه گزینه برای تأمین زمین در اردبیل برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن، با تأیید شورای عالی معماری و شورای مسکن استان آغاز عملیات اجرایی مسکن را در این زمین‌ها شاهد خواهیم بود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: ثبت‌نام از مجردها در طرح نهضت ملی مسکن به انجام رسیده ولی آمار دقیقی برای استان اردبیل ابلاغ نشده و دوره جدید ثبت‌نام متقاضیان نیز از ۱۵ تیرماه آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha