۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
ضرورت اصلاح تعرفه ترانزیت ریلی| بازنگری در قوانین موجود منجر به کارآمدی می شود
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ضرورت اصلاح تعرفه ترانزیت ریلی| بازنگری در قوانین موجود منجر به کارآمدی می شود

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گلستان با اشاره به وجود برخی قوانین سختگیرانه در حوزه ترانزیت ریلی گفت: برای کارآمدی صنعت ترانزیت نیازمند بازنگری در قوانین موجود هستیم.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: تعرفه ترانزیت کالا از گذرهای ریلی نباید بیش از ۵۰ درصد تعرفه تبادلات کالا از مسیرهای جاده ای و کامیون باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: شرایط و پیش شرط های راه آهن برای سرمایه‌گذاری در منطقه به صورت انقباضی است و واگذاری محدود و چندساله عرصه ها به بازرگانان و سرمایه‌گذاران، رویه نادرستی است.

وی گفت: مهم ترین دلایل بی‌رغبتی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در اینچه برون محدودیت های اعمالی در بخش واگذاری زمین توسط راه آهن بوده که باید برطرف شود.

چوپانی گفت: هرچند در جلسات رسمی در خصوص چالش های مسیر قزاقستان ترکمنستان و ایران موضوع خاصی مطرح نمی‌شود اما بازرگانان کشورهای همسایه در جلسات خصوصی گلایه های بسیاری در خصوص زیرساخت‌های موجود در حوزه حمل و نقل ریلی گلستان به ویژه اینچه برون دارند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان رفع مشکلات زیرساختی و تسهیل مقررات سرمایه‌گذاری را اصلی‌ترین نیاز اینچه برون دانست و بیان کرد: منطقه اینچه برون باب الفتح اقتصاد ایران است.

به گزارش بازار، طول راه آهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود ۹۰۸ کیلومتر و در شرق دریای خزر ساخته شد که ۱۲۰ کیلومتر آن در قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در ترکمنستان و ۸۸ کیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می‌کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha