۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
 پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده

اردبیل- معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: پرداخت تسهیلات کم بهره برای نوسازی بافت‌های فرسوده تا ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد آیینی شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری گرمی اظهار کرد: این تسهیلات در قالب نهضت ملی مسکن برای سازندگان بنا در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود تا بتوانند در اجرای این پروژه‌ها پیشرفت مطلوبی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره از دیگر رویکردهای حمایتی وزارت راه و شهرسازی از بناهای مستقر در بافت‌های فرسوده است که ۱۵۰ میلیون تومان این مبلغ با نرخ سود صفر درصد اعمال خواهد شد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری استقبال خوب ساکنان مناطق بافت‌های فرسوده را در دریافت این تسهیلات و تلاش برای بهسازی و نوسازی این بناها یادآور شد و گفت: امیدواریم شرایط بهتری را در این فرآیند شاهد باشیم تا کمترین آسیب و خطر متوجه ساکنان این مناطق بوده و ایمن‌سازی در اولویت اصلی باشد.

آیینی به تأمین قیر رایگان برای آسفالت معابر و کوچه‌های محدوده طرح‌های بازآفرینی خبر داد و افزود: در شهرستان گرمی و انگوت نیز تأمین آسفالت در سال‌جاری و سال آینده مد نظر است تا عملیات آسفالت‌ریزی و بهسازی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها به انجام برسد.

وی اجرای طرح‌های مختلف بازآفرینی را در شهرهای مختلف استان به ویژه شهرستان محروم گرمی یادآور شد و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با رویکرد فرهنگی، ‌ ورزشی، ‌ اجتماعی و توانمندسازی ساکنان این مناطق اجرایی می‌شود تا جلوه‌ای متفاوت به این مناطق داده شود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری عملکرد مناسب راه و شهرسازی استان را در طرح‌های بازآفرینی یادآور شد و اضافه کرد: در سال‌های اخیر با تأمین اعتبار مورد نیاز و اجرای طرح‌های مشارکتی با همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد، حرکت‌ها و اقدامات مناسبی را در جلب رضایت مردم شاهد و ناظر هستیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha