۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
تولید روزانه یک میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های حرارتی کشور

تولید روزانه یک میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های حرارتی کشور

معاون شرکت برق با اشاره به اینکه ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۸ درصد عبور کرده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ نیروگاه حرارتی با تمام ظرفیت در حال تولید برق هستند.

به گزارش بازار، ناصر اسکندری با بیان اینکه ۹۳ درصد برق مورد نیاز کشور ار واحدهای حرارتی تامین میشود گفت: ضریب آمادگی این نیروگاه‌ها از مرز ۹۸ درصد عبور کرده است.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: امسال برای نخستین بار برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسید و این موجب شد تمامی واحدهای حرارتی برای دوره اوج بار آماده تولید برق پایدار باشند.

اسکندری با اشاره به اینکه تولید روزانه نیروگاه‌های حرارتی به بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت رسیده است، گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۹۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در این واحدها تولید شده است و بیشترین میزان تولید روزانه نیروگاه‌های مربوط به دوازدهم تیرماه با رقم یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

وی تصریح کرد ‌:با همراهی خوب مردم تاکنون مشکلی در زمینه تامین برق به وجود نیامده است که امیدواریم طی روزهای آتی نیز با همراهی بیشتر مردم بتوانیم به تامین برق پایدار و مطمئن در نیروگاه‌های سراسر کشور ادامه بدهیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha