۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
ضرورت تجدید نظر در بحث افزایش قیمت حامل های انرژی
نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد؛

ضرورت تجدید نظر در بحث افزایش قیمت حامل های انرژی

تبریز- نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر ضرورت تجدید نظر در بحث افزایش قیمت گاز، برق و سایر حامل های انرژی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس کمالی ظهر امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در تبریز با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور فعالان بخش خصوصی و مسئولان دولتی برای پیگیری درج قیمت مصرف کننده کالا در سامانه جامع تجارت گفت: در این جلسه بر یکسری تکالیف قانونی تولیدکنندگان و واردکنندگان نسبت به درج قیمت بر روی کالاهای تولیدی و وارداتی اشاره شد.

وی همچنین با اشاره به لزوم درج نرخ مصرف کننده اقلام مذکور در سامانه جامع تجارت گفت: تعداد کثیری از واحدهای تولیدی به این تکلیف قانونی عمل نکرده و از درج قیمت مصرف کننده در سامانه جامع تجارت خودداری کرده اند که در این جلسه بر لزوم اقدام هر چه سریعتر این واحدها تاکید شد.

نائب رییس اتاق تبریز ادامه داد: بازرسی های مربوطه طی سه روز آینده آغاز خواهد شد لذا واحدهای تولیدی باید هر چه سریعتر نسبت به انجام این تکلیف قانونی اقدام کنند.

وی افزود: همچنین در این جلسه نسبت به بیان مشکلات واحدهای تولیدی نیز اقدام شد که یکی از این مشکلات، عدم وجود آموزش کافی و عدم آشنایی واحدهای تولیدی در رابطه با نحوه ثبت در سامانه جامع تجارت بود که در این زمینه اتاق تبریز وارد عمل شده و از هفته قبل نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مربوط به این سامانه اقدام کرده که این دوره ها، در طول روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

کمالی، قطع مکرر و مشکلات سیستمی سامانه را از دیگر مشکلات مربوطه عنوان کرده و گفت: همچنین طی پروسه طولانی برای گرفتن کد جدید از یک هفته تا ۱۰ روز نیز از دیگر مشکلات مربوطه است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که رکود تورمی بر جامعه حاکم بوده، واحدها با موضوع فروش کمتر و انباشت کالا مواجه هستند که در این شرایط اعمال فشار مضاعف از سوی سازمان صمت و تعزیرات به هیچ وجه درست نیست.

کمالی افزود: در اوضاع کنونی و با گرانی های مواد اولیه و کمبود آن ها و از سوی دیگر فشارهای ناشی از تحریم، وارد کردن تنش های بیشتر به بدنه تولید و صنعت، خسران زا است که در این جلسه نیز قول های مساعدی برای حمایت از بخش صنعت داده شد.

نائب رییس اتاق تبریز همچنین با تاکید بر لزوم تجدید نظر در بحث افزایش قیمت گاز، برق و سایر حامل های انرژی گفت: در این موضوع نیز قرار بر بررسی موضوع یاد شده از سوی مسئولان سازمان صمت شد.

ضرورت تجدید نظر در بحث افزایش قیمت حامل های انرژی

سطح روابط تجاری ایران و ترکیه نسبت به سال‌های قبل افت دارد
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز نیز بر لزوم رفع موانع توسعه تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه تاکید کرد.

رضا کامی با اشاره به لزوم افزایش تجارت میان دو کشور ایران و ترکیه گفت: سطح روابط تجاری ایران و ترکیه نسبت به سال‌های قبل افت دارد. روابط اقتصادی دو کشور از سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. این در حالی است که هدف‌گذاری سطح تجارت دو کشور در محدوده ۳۰ میلیارد دلار است.

عضو هیات رییسه اتاق تبریز درباره علت افت حجم تجارت دو کشور توضیح داد: تجارت ایران همواره نوساناتی دارد. این اعداد و آمارها، بالا و پایین می‌شوند. به هر حال موارد مختلف سیاسی، تجاری، اوضاع جهان و اقتصاد کلان همه دست به دست هم داده‌اند تا تجارت ایران و ترکیه هم نزولی باشد.

وی درباره تاثیر دیدارهای دیپلماتیک بین ایران و ترکیه تصریح کرد: به هرحال برگزاری چنین دیدارهایی برای پیشرفت روابط تجاری می‌تواند موثر باشد. بین ایران و ترکیه سال‌هاست که بحث‌های تجاری و تعرفه‌ای وجود دارد، ولی به جایی نمی‌رسد.

کامی افزود: اگر هر دو طرف مصمم باشند که مسائل و موانعی که بین دو کشور، ایجاد اختلاف می‌کند را رفع کنند، در این صورت، حتما حجم تجاری افزایش می‌یابد.

عضو هیات رییسه اتاق تبریز ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم یک رقیب قوی در بازار تجاری برای ترکیه باشیم که نحوه عرضه و تقاضا، تولید و بسته‌بندی، استاندارد و بازارشناسی و بحث تعیین قیمت را درست کنیم.

این فعال بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در ترکیه بازاریابی و هدف‌گذاری به‌خوبی انجام می‌پذیرد. به همین خاطر در تجارت موفق‌تر عمل می‌کند. در اکثر بازارهای ترکیه رایزن بازرگانی وجود دارد. ما چند رایزن بازرگانی در خارج از کشور داریم؟

کامی در پاسخ به این پرسش که آیا عراق تحت فشار ترکیه تخم مرغ‌های ایرانی را مرجوع کرد؟ تشریح شد: ترکیه مقصر این جریان نیست. رابطه همه‌جانبه ایران با عراق بیشتر از رابطه ترکیه با این کشور است.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha