۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
۲۸ درصد ظرفیت های معدنی کشور غیر فعال است
وزیر صمت:

۲۸ درصد ظرفیت های معدنی کشور غیر فعال است

سیرجان- وزیر صنعت، معدن و تجارت از غیرفعال بودن ۲۸ درصد ظرفیت های معدنی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا فاطمی امین ظهر سه شنبه در آیین بهره برداری رسمی خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین با اشاره به وجود ۱۰ هزار معدن در ایران اظهار کرد: متاسفانه ۲۸ درصد ظرفیت معادن کشور فعال نیست که باید در این زمینه اقدام شود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از خام فروشی مواد معدنی و توسعه صنایع وابسته افزود: با مساله نیمه خام فروشی در کشور مواجه هستیم.

فاطمی امین با اشاره به استخراج ۵۰۰ میلیون تن ماده معدنی در سال گذشته اعلام کرد: میزان موادی که به صورت خام فروشی صادر شده ۴.۵ میلیون تن است.

وزیر صمت با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره تولید در تمامی زمینه ها ادامه داد: تکمیل زنجیره های تامین و توزیع مناسب جغرافیایی و ارزش افزوده در اولویت کاری وزارت صمت قرار دارد چرا که در رسیدن به خودکفایی بسیار تاثیرگذار است.

فاطمی امین با اشاره به قانون ۱۵ درصد معادن افزود: بر اساس قانون ۱۵ درصد درآمد معادن باید به همان منطقه معدنی آورده شود. این مساله برای نخستین بار در قانون ۱۴۰۱ مصوب شد و ۱۵ درصد گفته شده دیگر نباید در سایر مناطق هزینه شود.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت و معدن تاکید کرد.

امروز خط ۳ کارخانه کنسانتره آهن شرکت گهرزمین افتتاح و از تراک ۶۰ تنی بومی سازی شده شرکت صنعتی معدنی گل گهر با حضور وزیر صمت رونمایی شد.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha