۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کاهش حداقلی ماندگاری کالا در گمرکات
رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد

کاهش حداقلی ماندگاری کالا در گمرکات

پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هیچ‌گونه کوتاهی در رابطه با انطباق و ارزیابی کالاهای وارداتی یا معطلی در گمرکات از سوی استاندارد قابل اغماض نخواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران  گفت: در سال جدید خود را موظف می دانیم با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی با سایر نهادها، در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار «جهش تولید» گامی موثر برداریم و اجازه ندهیم هیچ بهانه‌ای از جمله تحریم و کرونا چرخ صنعت کشور را متوقف کند.

نظارت بر محصولات پرمصرف در ماه مبارک رمضان
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به طرح سراسری نظارت بر اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان گفت: بازرسان سازمان ملی استاندارد ایران در سطح بازار با نمونه برداری از محصولات، کیفیت آنها را کنترل می کنند که این اقدام همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به علت افزایش تقاضا، تشدید می شود.

استفاده از ظرفیت محصولات دانش بنیان

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، استفاده از ظرفیت محصولات دانش بنیان را یکی از عوامل جهش تولید دانست و تصریح کرد: برای جهش تولید و اقتصاد، باید سهم خود را در بازارهای صادراتی افزایش دهیم.
وی افزود: محصولات دانش بنیان علاوه بر تامین نیاز داخل و عدم وابستگی به خارج، ضامن بقای محصولات با کیفیت ایرانی در بازار هدف هستند.

استانداردهای ملی برای مقابله با کوید ۱۹

پیروزبخت با بیان اینکه استانداردها براساس نیاز و به صورت پژوهش محور تدوین می شود گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا،  استانداردهای ملی در مورد تجهیزات حفاظتی تنفسی، پوشاک حفاظتی، دستکش ها، پوشاک جراحی، پایپوش های جراحی، تجهیزات الکتریکی پزشکی، شوینده ها و سترون سازی و مدیریت های مربوط برای مقابله با این ویروس تنظیم شده است.

وی با اشاره به تدوین بیش از ۳۵ هزار استاندارد ملی در کشور گفت: این استانداردها به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد.

رعایت استاندارد هزینه نیست

پیروزبخت گفت: رعایت استاندارد هزینه نیست بلکه ارزش و اعتبار در بازارهای داخلی و بازار هدف است که باید به آن توجه شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با تاکید بر اینکه این سازمان در کنار تولیدکنندگان است تصریح کرد: برای حمایت از تولید و جهش تولید از هیچ کوششی دریغ نخواهیم داشت.

کاهش حداقلی ماندگاری کالا در گمرکات

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این سازمان در چند سال اخیر ماندگاری کالاهای ضروری را از چند روز به چندساعت کاهش داده اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد، دستگاههای دیگر در ماندگاری و دپوی کالا در گمرکات دخیل بودند، که در این شرایط بحرانی هرگونه همکاری نکردن اعلام خواهد شد.  

پیروزبخت تاکید کرد: هیچگونه کوتاهی در رابطه  با انطباق و ارزیابی کالاهای وارداتی یا معطلی در گمرکات از سوی استاندارد قابل اغماض نخواهد بود.

کد خبر: ۱۶٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha