۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
مصوبه ای درباره بازگشایی مشاغل پرخطر ابلاغ نشده است
مشاور عالی اتاق اصناف:

مصوبه ای درباره بازگشایی مشاغل پرخطر ابلاغ نشده است

مجتبایی، مشاور عالی امور اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران، گفت: در حال حاضر هیچ مصوبه ای در ارتباط با زمان بازگشایی اصناف پرخطر در زمان شیوع ویروس کرونا اعلام نشده.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدباقر مجتبایی، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت و گو، با اشاره به وضعیت سختی که اصناف در پی شروع به ویروس کرونا با آن روبرو شده اند، در مورد زمان بازگشایی اصناف پرخطر تصریح کرد: هنوز هیچ مصوبه ای در مورد زمان بازگشایی اصناف پرخطر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نشده است گرچه در این زمینه درخواست ها و پیشنهادهایی مطرح شده ولی هیچ کدام به تصویب نهایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه مشاغلی چون آرایشگرها و یا رستوران ها هنوز اجازه فعالیت ندارند گفت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، برخی از رستوران ها اقدام به تهیه حلیم و مواد غذایی مورد مصرف در ماه رمضان می کنند که بر اساس مصوبه ستاد کرونا آنها اجازه ندارند که این مواد غذایی را در داخل رستوران های خود سرو کند و اگر فعالیت بیرون بر دارند باید این موضوع را با رعایت فاصله اجتماعی انجام شود.

وی ادامه داد : آرایشگرها نیز نمی توانند فعالیتهای خود را آغاز کند چون امکان رعایت فاصله اجتماعی در این شغل وجود ندارد و به راحتی امکان تماس بین آرایش گر و مشتری به خاطر نوع کاری که انجام می شود، وجود دارد و در همین رابطه ممکن است فردی ناقل باشد ولی علائم کرونا را نداشته باشد و به راحتی به افراد دیگر انتقال دهد.

مجتبایی همچنین با اشاره به میزان آسیبی که به اصناف درپی شیوع ویروس کرونا وارد شده است، گفت: برخی از مشاغل بدون مجوز فغالیت خود را آغاز کرده‌اند که این موضوع به سلامتی افراد ضربه وارد می کند و اگر مردم تخلفی در این زمینه مشاهده کردند آن را به مراجع قانونی و ذیربط گزارش دهند.

وی همچنین با تشکر از همکاری های وزارت بهداشت با اصناف ادامه داد: این انتظار وجود دارد که امکانات بهداشتی بیشتری در اختیار بنگاه ها برای حفظ سلامتی خود و مشتریانشان قرار داده شود.

مشاور عالی امور اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران در ادامه بر اهمیت حمایت از اصناف با توجه به ضرر هایی که با آنها وارد شده تاکید کرد و به تشریح برخی از برنامه‌های تدوین شده در این زمینه پرداخت.

کد خبر: ۱۶٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha