۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
تدوین شیوه نامه رتبه بندی معلمان از امروز
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

تدوین شیوه نامه رتبه بندی معلمان از امروز

نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون رتبه بندی معلمان پس از تصویب هیأت وزیران برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش بازار، وزیر آموزش و پرورش در برنامه صف اول گفت: اجرای قانون رتبه بندی معلمان به منظور ارتقای سطح کیفی و حقوق و دستمزد معلمان است و آموزش و پرورش مکلف شده است شیوه نامه‌ای برای فرایند اجرای آیین نامه تدوین و با همکاری سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه این قانون را اجرایی کند.

نوری افزود: رتبه بندی معلمان از زمان تصویب سند تحول بنیادین به عنوان یکی از ارکان کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مطرح بود و با روی کار آمدن دولت رئیسی تسریع در اجرای این قانون اتفاق افتاد و ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرایی شدن این قانون در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: کسانی که در مرخصی بدون حقوق یا مأمور به سایر دستگاه‌ها یا مأمور به تحصیل هستند و یا کسانی که کد شناسه کارمندی ندارند و یا مازاد در جایی هستند و تمایل ندارند به جایی که مورد نیاز است بروند در این رتبه بندی قرار نمی‌گیرند.

نوری گفت: قانون رتبه بندی و آیین نامه آن برای افراد شاغل است و آیین نامه آن به امضای آقای مخبر به نیابت از هیأت دولت رسیده و مورد تأکید رئیس جمهور است که در اسرع وقت اجرایی شود و آموزش و پرورش با سرعت و دقت لازم برای اجرایی شدن آن اقدام می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره معلمانی که هیچ کدام از رتبه‌ها را کسب نکنند افزود: معلمانی که احراز رتبه نکنند از تاریخ اجرای رتبه بندی از مزایای رتبه اول یعنی آموزشیار معلم برخوردار می‌شوند و تا مدت یک سال مهلت دارند برای کسب رتبه تلاش کنند.

همچنین معلمانی که به قانون رتبه بندی معترض هستند می‌توانند به هیأت‌های ممیزی بالاتر شکایت‌ها را تحویل دهند و اگر کسانی تخلف کرده باشند چه ارزشیابی شوندگان برای رتبه و چه ارزشیابی کنندگان در رتبه بندی همه بررسی و رسیدگی می‌شود.

نوری درباره ثبت نام دانش آموزان در مدارس هم گفت: خیلی از مشکلات ثبت نام را امسال اصلاح کردیم و درخواست مدارک فقط برای پایه اول ابتدایی است و سایر پایه ها، چون در سامانه وجود دارند خود به خود ثبت نام می‌شوند مگر کسانی که بخواهد پرونده‌های دانش آموزان را به مدرسه دیگری منتقل کنند و در صدد هستیم همه این کارها از طریق الکترونیکی امکان پذیر شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha