۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ تمرینی آیا در قبولی ما در آزمون آیین نامه رانندگی تاثیری دارد؟

سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ تمرینی آیا در قبولی ما در آزمون آیین نامه رانندگی تاثیری دارد؟

در این مقاله به بررسی سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ تمرینی و هزینه گواهینامه رانندگی و اعتبار گواهینامه رانندگی ایران در کشور های دیگر می پردازیم.

به گزارش بازار، در این مقاله به بررسی سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ در ابتدا می پردازیم و به سوالات بسیاری از کاربران در مورد آزمون آیین نامه و هزینه گواهینامه رانندگی و تمامی موارد در خصوص قوانین جدید آموزشگاهی پاسخ خواهیم داد.

در صورتی که می خواهید در آموزشگاه رانندگی در تیرماه سال جدید ثبت نام کنید این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر شده است؟

هزینه گواهینام رانندگی در سال جدید برای پایه سوم چیزی در حدود ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان شده است حال آنکه این مبلغ در سال ۱۳۹۱ یعنی درست ۱۰ سال پیش چیزی در حدود ۲۳۰.۰۰۰ تومان بوده است.

شاید بپرسید دلیل افزایش هزینه گواهینامه رانندگی دقیق چیست. در این ۱۰ سال گذشته هزینه هایی مانند حقوق کارمندان هزینه های مالیات و همینطور هزینه سوخت و قطعات تغییر بسیار زیادی داشته است در نتیجه یک آموزشگاه رانندگی که دارای حداقل ۷ پرسنل و مربی و خودروی آموزشیست باید هزینه ای را دریافت کند که آموزشگاه را دچار ضرر مالی نکند.

از این رو هزینه گواهینامه رانندگی افزایش ۱۰ برابری را داشته است.

ازمون آیین نامه رانندگی در آموزشگاه های رانندگی به چه صورت است؟

سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ دچار تغییرات بسیار زیادی شده است و همینطور باید به این نکته توجه کنید که شما نمی توانید در این آزمون تقلب کنید زیرا سوالات شما با نفرات کناری شما کاملا جداگانه است و شباهتی ندارد.

سوالات آیین نامه رانندگی در این آزمون شامل ۳۰ سوال تستی می باشد که شما باید در ۲۰ دقیقه بتوانید آنهارا به درستی پاسخ دهید البته این مورد را در نظر داشته باشید که می توانید تا ۴ تست را نادرست پاسخ دهید.

شما باید قوانین رانندگی را از کتاب آیین نامه رانندگی که شامل ۲۱۸ صفحه می باشد مطالعه کرده و خود را برای آزمون آیین نامه رانندگی آماده کنید.

آیا می توانیم بار اول در این آزمون قبول شویم؟

بله شما می توانید با مراجعه به وبسایت گواهیران کتاب آیین نامه رانندگی پایه سوم سال جدید را به راحتی و به صورت رایگان دانلود کنید البته باید لینک های دانلودی را دنبال کنید.

اما این فقط یک تمرین است و شما باید حتما کتاب آیین نامه رانندگی را خوانده باشید در این صورت شانس شما برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی بسیار بسیار پایین می آید و فایل های سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ صرفا جهت تمرینات اضافه تر می تواند کار ساز باشد در غیر این صورت به مشکل بر خواهید خورد.

اما برای اینکه به راحتی در این آزمون قبول شوید به شما توصیه می کنم حتما در ابتدا کتاب آیین نامه را بخوانید و سپس از فایل سوالات آیین نامه رانندگی تمرینی جدید استفاده کنید که در این صورت بدون شک قبول خواهید شد.

آزمون عملی رانندگی چگونه است؟

ازمون عملی رانندگی و یا امتحان شهری به این صورت است که در صورتی که شما بتوانید در این آزمون بار اول قبول شوید گواهینامه رانندگی شما نهایتا در ۳۰ روز بعد از این آزمون برای شما صادر می شود و این مرحله دقیقا آخرین مرحله از آزمون آیین نامه رانندگی می باشد.

اما برای اینکه به این مرحله برسید باید در ابتدا حتما کلاس های آیین نامه رانندگی را شرکت کرده باشید که در این کلاس ها به شما قوانین رانندگی و تابلو ها و حتی موارد فنی ماشین ها را می آموزند در این حالت شما می توانید قوانین را در تمریتات خود با مربی رانندگی پیاده سازی کنید.

مربی تمرینی کسی است که آموزشگاه رانندگی برای شما قرار داده تا بتوانید رانندگی را به صورت عملی از آن شخص بیاموزید در این صورت است که در آزمون آیین نامه رانندگی موفق خواهید شد.

آزمون عملی رانندگی یکی از سخت ترین و یا بهتر است بگوییم سخت تر از آزمون آیین نامه رانندگی تستی می باشد.

در این امتحان یک افسر بسیاری جدی راهنمایی و رانندگی در کنار شما نشته و به شما می گوید که حرکت کنید و دقیقا کار از اینجا شروع می شود که بسیاری از افراد به دلیل استرس در این آزمون مردود شده و باید هفته بعد مجددا در آزمون آیین نامه رانندگی شرکت کنند.

چگونه می توانیم برای اولین بار در آزمون سخت رانندگی قبول شویم؟

در صورتی که می خواهید در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید باید به موارد بسیاری مهمی توجه کنید.

برای مثال وقتی افسر در ماشین می نشیند در ابتدا به شما استرس زیادی وارد می شود که شما باید بتوانید این استرس را کنترل کنید در نتیجه شما می توانید به کنترل بسیار بیشتری به رانندگی ادامه دهید.

افسر راهنمایی و رانندگی از شما می خواهد که برای مثال به سمت راست و یا چپ بپیچید که شما باید در این حالت حواستان باشد که حتما و حتما راهنما را بزنید در غیر این صورت نمره منفی دریافت می کنید.

افسر به شما می گوید پارک کنید اما باید حواستان باشد که به شما نگوید که روی پل و یا زیر تابلو و یا کنار شیر آتشنشانی پارک کنید درغیر این صورت بدون شک مردود می شوید.

افسر به شما می گوید دور بزن و شما باید حواستان باشد که بر روی خط ممتد دور نزنید که در این صورت برای شما بسیار بسیار بد شده و درجا مردود می شوید.

images_1656931967.jpg

گواهینامه رانندگی ایران در چه کشور هایی معتبر است؟

در ابتدا می توانید با کلیک بر روی عبارت : گواهینامه رانندگی در ایران در کدام کشورهای جهان معتبر است . وارد صفحه سایت گواهیران شده و تمامی موارد را با دقت بیشتری بخوانید اما در اینجا به شما می گوییم وقتی گواهینامه رانندگی خود را دریافت کردید در چه کشور هایی می توانید برای ۶ ماه رانندگی کنید.

کشورهایی که شما می توانید در آنها بدون مشکل رانندگی کنید عبارت اند از :

  1. آلمان
  2. روسیه
  3. چین
  4. کره جنوبی
  5. تاجیکستان
  6. آذربایجان
  7. ترکیه
  8. عراق
  9. امارات
  10. قطر
  11. هند
  12. پاکستان
  13. مصر
  14. گرجستان
  15. آرژانتین
  16. برزیل
  17. اسپانیا
  18. فرانسه
  19. بلژیک
  20. و ...

اما کشور هایی هم هستند که شما نمی توانید با گواهینامه رانندگی ایران در آنها رانندگی کنید مانند :

  1. آمریکا
  2. انگلستان
  3. استرالیا
  4. کانادا
  5. سوئیس
  6. ایتالیا (در سال جدید)

البته برای پی بردن از قوانین بیشتر می توانید به سایت گواهیران مراجعه کنید.

اگر به کشور هایی مانند استرالیا و انگلستان برویم باید برای رانندگی چکار کنیم؟

در این کشورها به دلیل این مورد که قوانین رانندگی تفاوت های بسیار زیادی دارد اصولا گواهینامه رانندگی در ایران مورد تایید نیست و شما باید از ابتدا مراحل را در این کشور بگذرانید زیرا قوانین رانندگی در این دو کشور بسیار متفاوت است.

برای مثال رانندگی در انگلستان دارای جهت مخالف است و در صورتی که شما عادت به رانندگی در ایران دارید در این کشور دچار مشکل خواهید شد.

اما پیشنهاد ما برای شما چیست؟ بهتر است حتما قبل از اینکه رانندگی کنید و یا به آموزشگاه رانندگی در این کشور ها بروید حتما با دوچرخه در راه های این کشور رفت و آمد داشته باشید تا بتوانید قوانین رانندگی را به خوبی بیاموزید.

در این صورت است که شما می توانید قوانین رانندگی و فرهنگ رانندگی مردم را به خوبی ببینید و وقتی بخواهید خودتان در راه های این کشور رانندگی کنید به مشکل بر نخورید.

به شما پیشنهاد می کنم حتما و حتما این مورد را جدی بگیرید.

آیا می توانیم با گواهینامه رانندگی اتوبوس و یا کامیون در کشور های اروپایی رانندگی کنیم؟

بله. البته باز هم کشور انگلستان برای شما مشکل ساز خواهد بود. اما شما می توانید با گواهینامه رانندگی ویژه خود در کشور های اروپایی به راحتی رانندگی کنید.

و همینطور می توانید با گذراندن دوره های مخصوص در این کشور ها به عنوان راننده در زمینه کاری خود هم فعالیت داشته باشید در این صورت است که نیازی به گرفتن گواهینامه در اروپا ندارید البته برای ۶ ماه.

در صورتی که می خواهید دائما در این کشور ها رانندگی کنید و مدت طولانی تر از ۶ ماه حضور داشته باشید به شما پیشنهاد می کنم حتما گواهینامه رانندگی خود را در آن کشور دریافت کنید که البته برای این موضوع باید مدارک و موارد اقامتی داشته باشید که در زمینه موضوعیست رسانه گواهیران نیست.

همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت سوالات آیین نامه رانندگی تمرینی گواهیران قوانین و آیین نامه رانندگی در تمامی کشور های جهان را بخوانید.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha