۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
بهسازی و آسفالت هزار کیلومتر معابر خاکی در ۵۶۵ شهر هدف بازآفرینی
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهسازی و آسفالت هزار کیلومتر معابر خاکی در ۵۶۵ شهر هدف بازآفرینی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از همکاری آن شرکت و شهرداری‌ها برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی یکهزار کیلومتر معابر خاکی در ۵۶۵ شهر کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از رویکردهای شرکت بازآفرینی شهری ایران را تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات و بافت‌های هدف بازآفرینی عنوان کرد و گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران در همکاری با شهرداری‌ها یکهزار کیلومتر بهسازی و آسفالت معابر خاکی را در ۵۶۵ شهر در دست انجام دارد.

آئینی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این معابر در استان‌های خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و خراسان‌رضوی قرار دارد که بافت فرسوده بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اقداماتی از این دست را در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی کاری بزرگ و در جهت رفع نیازهای واقعی ساکنان برشمرد و افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران ۳۸۰ پروژه را در بخش خدمات روبنایی و زیربنایی در دست انجام دارد که چنانچه منابع آنها امسال داده شود می‌توان این پروژه‌ها را تکمیل کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: تکمیل این پروژه‌ها در محرومیت‌زدایی و ارتقای سطح زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده و محلات و بافت‌های هدف بازآفرینی و همچنین امیدواری در بین مردم موثر است.

گفتنی است، در حال حاضر در سطح کشور ۷۱ هزار هکتار بافت فرسوده، ۵۹ هزار هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی و ۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی در کشور وجود دارد که در خصوص این بافت‌ها اقدامات توسعه‌ای در حال انجام است.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha