۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
۷۱ واحد تولیدی و صنعتی استان کردستان طی سه ماهه سال جاری گازدار شدند
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

۷۱ واحد تولیدی و صنعتی استان کردستان طی سه ماهه سال جاری گازدار شدند

سنندج – مدیرعامل شرکت گاز کردستان از گازرسانی به ۷۱ واحد تولیدی و صنعتی این استان طی سه ماهه اخیر سال جاری خبر داد و گفت: این روند به عنوان یک اولویت همچنان در دست پیگیری و اجراست.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به خدمت رسانی شرکت گاز به واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای کاهش هزینه های تولید، بیان کرد: رونق بخش صنعت را یکی از زمینه های توسعه پایدار به شمار می رود و در همین راستا شرکت گاز نیز از تمامی ظرفیت های در اختیار خود بهره خواهد گرفت.

وی گفت: بخش صنعت علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده بیش از سایر بخش‌های اقتصاد منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد و به همین دلیل ارزش‌افزوده، اشتغالزایی، تحریک نوآوری و پاسخگویی به نیازهای مصرف‌کنندگان عوامل کلیدی رشد اقتصادی بلندمدت و پایدار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه هزار و ۶۹۸ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با برنامه ریزی مدون، تمام صنایع پر مصرف تا پایان سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می شوند.

فعله گری به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان خرداد ماه اشاره کرد و گفت : تاکنون ۱۰۱۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع سالانه در مصرف ۴۴ میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود .

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی برای گازرسانی به ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی صورت گرفته که برای تمامی پروژه ها گازرسانی به واحدهای صنعتی پیمانکار انتخاب یا مراحل قانونی طی شده است.

فعله گری یادآور شد: در سال گذشته و با تمام محدودیت ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان اسفندماه تعداد ۲۷۷ واحد صنعتی با حجم جایگزینی چهار میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر مصرف سوخت مایع در سال گازدار شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر با گازرسانی به هزار و ۱۸ واحد تولیدی و صنعتی ۸۸ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های مایع انجام گرفته که در سال ۱۴۰۱ با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۲ درصد افزایش خواهد یافت.

فعله گری بهره مندی واحدهای تولیدی و صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید دانش بنیان و اشتغال زایی دائم ذکر کرد و گفت: با پروژه هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحد های صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می پیونند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به گازدار شده ۷۱ واحد تولیدی و صنعتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: بخش صنعت در تجارت، تحقیق و توسعه و بهره‌وری سهم قابل توجهی دارد و این شرکت قصد دارد با فراهم کردن شرایط و بستر مناسب تامین انرژی راه رشد و توسعه استان سرافراز کردستان را هموار سازد.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha