۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
۷۰درصد نیاز برنج کشور در داخل تولید می شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۷۰درصد نیاز برنج کشور در داخل تولید می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: متوسط نیاز برنج حدود سه میلیون تن است و ۷۰ درصد از این مقدار خوشبختانه در داخل تولید می شود.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر گفت: ‌سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش تولید برنج در داخل کشور با استفاده از کشت قراردادی، دادن نهاده های مناسب و کافی ارقام پر محصول به کشاورزان شمال کشور است و کمبود برنج مورد نیاز کشور از خارج تامین و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

مهاجر افزود: سیاست حمایت از شالیکاران شمال برای افزایش تولید با کاهش هزینه ها از طریق افزایش ضریب مکانیزاسیون جزء برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت :سیاست حمایتی واردات برنج توسط دولت وجود دارد و اکنون مشکلی در تامین برنج خارجی نداریم و برنج به اندازه کافی برای تنظیم بازار در انبار ها موجود است.

مهاجر با بیا این که تداوم سیاست حمایت از تولید برنج داخلی مورد تاکید است، گفت : توزیع برنج‌های خارجی امسال از زمان آغاز برداشت شلتوک از شالیزارهای کشور ممنوع است.

طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران امسال ۲۱۶هزار هکتار از زمین های استان زیر کشت برنج رفته است. با توجه به این که نشاء برنج امسال حدود ۱۰ روز زودتر از سال پیش در مازندران انجام شد، پیش بینی می شود برداشت برنج هم تا چند روز آینده در دشت ۱۱۰ هزار هکتاری حوزه آبریز هراز در منطقه مرکزی استان از جمله شهرستا های آمل، بابل، فریدوندکنار، بابلسر و محمودآباد شروع می شود.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است. این استان با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha