۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
ماجرای مشکل سوخت خودروهای سنگین| مصرف در بخش حمل و نقل ۹ درصد افزایش یافت
بازار پیگیری کرد؛

ماجرای مشکل سوخت خودروهای سنگین| مصرف در بخش حمل و نقل ۹ درصد افزایش یافت

بیرجند- رانندگان بخش حمل و نقل معتقدند سهمیه بندی گازوئیل جایگاه‌های سوخت در خراسان جنوبی مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده و از طرفی متولیان امر این اقدام را گامی در راستای کاهش قاچاق عنوان می‌کنند.

بازار، گروه استان‌ها: خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های عبوری چه به مقصد سفر به دیگر استان‌ها و چه به منظور تجارت(ترانزیت و حمل کالا به مرز افغانستان) است. این موارد موجب شده تا تردد وسایل نقلیه سنگین که گازوئیل سوز هستند زیاد باشد.

اما مدتی است که برخی از رانندگان وسایل گازوئیل سوز خراسان‌جنوبی و یا مهمان استان ما این گلایه را مطرح می‌کنند که گاه در برخی از ساعات شبانه روز امکان سوخت گیری ندارند و یا توسط جایگاه داران اعلام می‌شود که سهمیه سوخت به پایان رسیده است.

این رانندگان اعلام کرده‌اند که باید ساعت‌ها منتظر بمانند تا مجدد این جایگاه‌ها شارژ شود تا مجدد ادامه مسیر داشته باشند.

از این جهت به سراغ مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی رفتیم و علت این مشکل و چرایی سهمیه بندی میزان گازوئیل هر جایگاه را پرس و جو کردیم.

راهی برای کنترل و کاهش قاچاق سوخت
قربانعلی مردانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد غیر متعارف و افزایش مصرف غیر واقعی نفت و گاز بخش حمل و نقل در مجاری عرضه خراسان جنوبی، اظهار کرد: این افزایش غیر متعارف متأثر از افزایش قاچاق و توزیع خارج از شبکه فرآوردههای نفتی است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در این زمینه شرکت با هماهنگی مقامات محلی و سایر متولیان استانی تدابیر ویژه‌ای را در راستای مدیریت مصرف فرآورده در جایگاه‌های عرضه سوخت درنظر گرفته است.

مردانی ادامه‌داد: در این راستا با توجه به امکان سوختگیری سه مرحله در طول ۲۴ ساعت و فعالیت شبانه روزی سایر جایگاه مشکلی تامین سوخت این ناوگان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: سهمیه سوخت هر جایگاه بر اساس نرم مصرف واقعی و متاثر میزان تردد ناوگان در جاده‌های مواصلاتی و با احتساب آمار تردد اخذه شده از سازمان راهداری که به صورت ماهیانه اقدام می گردد، تعیین می‌شود.

بیش از متوسط کشوری مصرف سوخت در بخش حمل و نقل داریم
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی اظهارکرد: مصرف بخش حمل ونقل خراسان جنوبی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹ درصد رشد داشته است اما این در حالیست که متوسط رشد مصرف کشوری صرفا ۵ درصد است.

مردانی یادآور شد: با توجه به موقعیت خاص این استان و به منظور تامین سوخت ناوگان حمل ونقل عمومی با هماهنگی‌های انجام شده با مقامات محلی و استانی تدابیر ویژه‌ای در جهت مدیریت مصرف سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت استان در نظر گرفته شده است که پس ارزیابی، مرحله به مرحله به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha