۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۲
اتصال ۲۶۰۰ مشترک به فیبرنوری در گلستان| سارقان ۲۰ میلیارد تومان ضرر زدند
در گفتگو با بازار بیان شد؛

اتصال ۲۶۰۰ مشترک به فیبرنوری در گلستان| سارقان ۲۰ میلیارد تومان ضرر زدند

گرگان- شهمرادی، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان با بیان این سارقان در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان به مخابرات استان ضرر زدند، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ مشترک گلستانی به فیبرنوری متصل هستند.

غلامعلی شهمرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: میزان سرقت کابل ها مخابراتی در گلستان بالا بوده و هرجا که امکان تبدیل کابل مسی به فیبرنوری باشد آن را تعویض می کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار مورد سرقت کابل مخابراتی در گلستان اتفاق افتاده که ۱۰ میلیارد برای ترمیم آن و ۱۰ میلیارد تومان هم برای ایمن سازی آن هزینه شده است.

وی گفت: سه هزار کیلومتر فیبرنوری برای اتصال مراکز شهری و روستایی و دسترسی مردم داریم و در همین راستا پروژه کلیدی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری (نجما) آغاز شده تا هر چه بیشتر به منازل مردم نزدیک شویم.

شهمرادی با بیان این که هرچه منازل با فیبرنوری فاصله داشته باشند، کیفیت پایین تر است، گفت: سرویس FTTH را در بستر فیبرنوری فراهم کرده و در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ مشترک داریم که امیدواریم افراد بیشتری از آن استقبال کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان بیان کرد: اتصال تمام سایت ها به فیبرنوری باید انجام شود و اکنون بخشی از ارتباطات، رادیویی و بی سیم است که کیفیت مورد نیاز را ندارند.

وی با بیان این که امسال برای مجهزکردن ۸۰ سایت به فیبرنوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این عملیات شروع شده است، اضافه کرد: در مجموع ۷۲ درصد کل سایت شهری به فیبرنوری مجهز شده و از ۳۱۲ مرکز روستایی، ۲۷۸ روستا به فیبرنوری متصل است.

شهمرادی اظهارکرد: همچنین با توافق با انبوه سازان و سازندگان و نظام مهندسی مقرر شده که به جای سیم کشی مسی از فیبرنوری در ساختمان ها استفاده شود، یعنی شبکه داخلی منازل فیبرنوری باشد که ظرفیت خوبی ایجاد خواهد شد.

طبق گفته مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان ۲۸۰ سازمان، اداره و بخش خصوصی و شرکت ها مجهز به فیبرنوری هستند.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha