۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
سیاست‌های غلط منجر به تعطیلی صنعت فولاد کشور می شود
عضو هیئت رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

سیاست‌های غلط منجر به تعطیلی صنعت فولاد کشور می شود

اصفهان - شهرستانی؛ عضو هیئت رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: برخی سیاستهای غلط ابلاغی، موجب می شود تا به زودی صنایع فولادی کشور به ورطه تعطیلی سقوط کنند.

رضا شهرستانی، درگفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: صنعت فولاد کشور رو به نابودی است و با این سیاست‌های در نظر گرفته شده شرکتهای فولادی زیان‌ده خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه سیاستهایی ابلاغی مانند تعیین عوارض سنگین، عدم تامین برق مورد نیاز صنایع فولادی و قیمت‌گذاری دستوری، کاهش قیمت فولاد و افزایش دستوری قیمت آهن اسفنجی موجب می شود تا به زودی صنایع فولادی کشور به ورطه تعطیلی سقوط کنند و با کاهش ۶ میلیون تن فولاد در سال مواجه شویم و فولاد تولیدی تنها به نیاز داخلی کشور پاسخ دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت کلاچ و عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به عدم بهره‌گیری از فرصت جنگ روسیه و اوکراین در توسعه صادرات محصولات فولادی تاکید کرد و افزود: ما در این زمینه فرصت‌سوزی کردیم چراکه در ابتدای جنگ اوکراین با روسیه، شاهد افزایش قیمت جهانی محصولات فولادی بودیم و ابلاغ تعیین عوارض صادراتی بر محصولات فولادی مانع از توسعه صادرات این محصولات و ارزآوری برای کشور شد.

تامین برق بخش خانگی و عدم تامین برق صنعت سیاستی شکست خورده است
وی سیاست تامین برق بخش خانگی به ازای عدم تامین برق بخش صنعت به ویژه صنایع فولادی را سیاستی شکست‌حورده تلقی کرد و توضیح داد: در هیچ‌جای دنیا برق صنایع را قطع نمی‌کنند که مبادا بخش خانگی دچار خاموشی شود، بلکه برعکس اقدام می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت کلاچ توصیه کرد: امیدواریم به جای سیاست غلط قیمت‌گذاری دستوری، اجازه می‌دادند عرضه و تقاضا در بازار همدیگر را پیدا کنند و با تامین برق مورد نیاز صنایع به رشد تولید کمک می‌کردند.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha