۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
موانع و قوانین دست و پاگیر تولید و اشتغال رفع شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

موانع و قوانین دست و پاگیر تولید و اشتغال رفع شود

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان بر لزوم حمایت جدی از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: باید موانع و قوانین دست و پاگیر تولید و اشتغال بررسی و حل شود.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تک نرخی شدن نرخ ارز در بلند مدت بازرگانی خارجی را افزایش خواهد داد، گفت: اقدام اخیر دولت در اعطای مجوز به خرید نرخ توافقی ارز صادرکنندگان التهابات بازار را کاهش داد.

وی به دستور اخیر بانک‌مرکزی مبنی بر خرید ارز صادرکنندگان با نرخ‌توافقی از سوی صرافی‌ها، این اقدام دولت را حرکتی مطلوب در راستای کنترل نرخ ارز عنوان کرد و ابراز داشت: دستور اخیر بانک مرکز موجب کاهش التهابات بازار ارز ناشی از اخبار سیاسی بود.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان گفت: خوشبختانه روند ثابتی با آرامش بر بازار استان زنجان و کشور حاکم شده و صادرکنندگان نیز توانستند ارزهای خود را با نرخ توافقی به صراف‌ها به‌فروشند.

رنگ رونا با بیان اینکه نرخ توافقی فروش ارز صادرکنندگان به صرافی ها نرخی مابین نرخ سامانه نیما و بازار آزاد است، گفت: این مهم همواره دغدغه صادرکنندگان بوده است که این اقدام گپ و ضرر صادرکننده بود که موجب میشد تا جاذبه صادرات و حاشیه سود حوزه صادرات فاصله داشته و ضرر برای صادرکننده ایجاد می‌کرد.

وی تاکید کرد: با این دستور فاصله این نرخ‌ها کم شد و صادر کنندگان ارزهای خود را در اختیار صرافان قرار دادند و این مهم در پایان موجب می‌شود تا عرضه تقاضا به یک تعادل رسیده و اخبار کمتر بر بازار اثر منفی داشته باشد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان با تاکید بر اینکه نرخ ارز باید تک نرخی شود، اظهار کرد: عرضه و تقاضا قیمت بازار را مشخص می‌کند و به صورت دستوری نمی توان کنترل موثری بر بازار داشت.

دانشجویان و مسافران خارج از کشور عمده مصرف کنندگان اصلی ارز هستند
رنگ رونا تصریح کرد: واردات، دانشجویان و مسافران خازج از کشور عمده مصرف کنندگان و دولت و صادرکنندگان دریافت کنندگان اصلی ارز هستند، بنابراین نرخ ارز اگر به یک نقطه ثبات رسیده و تک نرخی شود به اهداف بلند مدت در حوزه بازرگانی خارجی دست پیدا خواهیم کرد.

وی اقدام اخیر دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود همه فشارها حذف ارز ترحیهی باید زودتر اتفاق می‌افتاد و دولت با این اقدام یارانه را مستقیم به دست مصرف کننده می رساند که امید است تبعات آن نیز با تدابیر خاص دولت برای اقشار مردم به کمترین میزان رسد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان ، در ادامه با بیان اینکه حل مشکلات فعالان اقتصادی بسیار مهم است، تاکید کرد: باید به تولید به صورت ویژه نگاه شود و سرمایه گذار با آرامش و خیال راحت به تولید بپردازد.

رنگ رونا بر لزوم حمایت جدی از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: باید موانع و قوانین دست و پاگیر تولید و اشتغال بررسی و حل شود تا تولید و اشتغال محقق شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha