۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
احتمال افزایش قیمت نقره در کوتاه مدت| قیمت تا چه نقطه ای افزایش خواهد یافت؟
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

احتمال افزایش قیمت نقره در کوتاه مدت| قیمت تا چه نقطه ای افزایش خواهد یافت؟

علیرغم فشار سنگین فروش نقره طی روزهای اخیر که منجر به ریزش قیمت به زیر ۲۰ دلار شده، به نظر می رسد اکنون این فلز گرانبها برای افزایش قیمت در کوتاه مدت آماده شده است.

به گزارش بازار، قیمت نقره همچنان تحت فشار شدید باقی مانده و نسبت قیمت طلا/نقره به بالاترین حد خود از جولای ۲۰۲۰ رسیده است. در حال حاضر، هر انس نقره حدود ۱۹.۸۵ دلار معامله می‌شود که حدود ۲۶ درصد کمتر از بالاترین سطح سالانه آن است. قیمت فعلی همچنین اندکی کمتر از پایین ترین سطح خود در سال ۲۰۲۰ است. سایر فلزات گرانبها مانند پالادیوم، پلاتین و پالادیوم نیز همگی به شدت عقب نشینی کرده اند.

نقره اخیراً دوره سختی را پشت سر گذاشته است زیرا نگرانی ها در مورد قدرتمند تر شدن دلار و رکود اقتصادی همچنان ادامه دارد. شاخص دلار آمریکا طی روزهای گذشته به شدت افزایش یافته که دلیلی آن، ادامه سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی است.

فدرال رزرو تاکنون نرخ بهره را ۱۵۰ واحد افزایش داده و اشاره کرده است که افزایش بیشتری در راه است.

سایر بانک های مرکزی نیز به سمت تشدید شرایط حرکت کرده اند. به عنوان مثال، بانک مرکزی انگلستان در پنج جلسه متوالی گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. بانک ملی سوئیس نیز برای اولین بار طی بیش از یک دهه گذشته نرخ بهره را افزایش داد که این روند، میزان علاقه سرمایه گذاران در بازارهای پر ریسک را به شدت کاهش داده است. در همین حال، قیمت نقره نیز کاهش یافته که دلیل آن خروج بیشتر سرمایه گذاران از صندوق های بین المللی سرمایه گذاری نقره عنوان شده است.

کاتالیزور کلیدی برای قیمت نقره در این هفته، داده های شغلی آینده آمریکا خواهد بود که قرار است از سوی دولت این کشور منتشر شود. تحلیلگران انتظار دارند این اعداد نشان دهد که قدرت بازار کار آمریکا در ماه ژوئن با کاهش اعتماد به قدرت اقتصادی این کشور تضعیف شده است. با این حال، این اعداد احتمالاً تأثیری بر سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو نخواهند داشت.

پیش بینی قیمت نقره

احتمال افزایش قیمت نقره در کوتاه مدت| قیمت تا چه نقطه ای افزایش خواهد یافت؟


نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت نقره طی چند ماه گذشته با کاهش تقاضا برای این فلز گرانبها در بازار در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. در همین راستا، قیمت نقره به زیر سطح حمایت مهم در ۲۱.۴۴ دلار حرکت کرده که پایین ترین نقطه در سپتامبر و نوامبر سال گذشته محسوب می شود.

از سوی دیگر، قیمت نقره همزمان به زیر حمایت روانی مهم ۲۰ دلار حرکت کرده و بنابراین، اکنون به نظر می رسد که خرس ها کنترل بازار را به خوبی در دست گرفته و قیمت نقره طی هفته های آینده به کاهش خود ادامه خواهد داد. اگر این اتفاق بیفتد، حمایت کلیدی بعدی که باید روی آن تمرکز کنید ۱۵ دلار خواهد بود.

با توجه به شاخص S&R ، قیمت نقره احتمالاً در کوتاه مدت با افزایش و بازگشت قیمت مواجه خواهد شد. داده های حاصل از این اندیکاتور نشان می دهد که نقره می تواند در کوتاه مدت به ۲۰.۱ دلار و احتمالاً ۲۰.۵۲ دلار افزایش یابد. نقطه توقف ضرر این معامله نیز روی ۱۹.۵۶ دلار خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha