۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
«بلایت» دسترنج گردوکاران مازندرانی را تهدید می‌کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

«بلایت» دسترنج گردوکاران مازندرانی را تهدید می‌کند

بابل- موسوی، باغدار گردو بابلی بیماری بلایت را از جمله آفت‌های درخت گردو برشمرد و گفت: این آفت سبب بروز خسارت در محصول می‌شود.

علی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که سیاه شدن معضل بزرگ گردو به شمار می رود، بیماری بلایت را دلیل بروز این معضل بیان کرد و افزود: این بیماری به صورت لکه های سیاه رنگ مشاهده می شود.

وی با اظهار اینکه برای رفع مشکل باید از نهال های سالم استفاده شود، حذف سرشاخه های آلوده را برای کاهش بیماری در میوه گردو لازم دانست و گفت: آفت پروانه به گردو و خسارت وارد می کند و گاه تا کاهش ۳۰ درصدی تولید محصول می شود.

وی ادامه داد: لارو بیماری در سن دوم از مغز گردو تغذیه می کند و بهترین راه برای جلوگیری و مهار، استفاده از تله های فرمونی و بهترین زمان مبارزه، سن اول لارو است.

این باغدار به کشاورزان توصیه کرد تا از نظرات کارشناسان برای مقابله آفات و بیماری ها بهره گیرند و ادامه داد: همچنین استفاده از ارقام زودرس سبب می شود تا گردو در فصل گرم تابستان سیاه شود.

موسوی به کشاورزان توصیه کرد تا برای جلوگیری از سیاه شدن محصول گردو از ارقام دیررس استفاده کنند.

به گزارش بازار، مازندران با داشتن هفت هزار و ۶۰۰ هکتار باغ گردو، سالانه هشت هزار و ۴۰۰ تن محصول تولید و روانه بازار می کند.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha