۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
خسارت ۲۰ تا ۳۰ درصدی سرمازدگی به کشاورزان تبریز
مدیر جهاد کشاورزی تبریز خبر داد

خسارت ۲۰ تا ۳۰ درصدی سرمازدگی به کشاورزان تبریز

تبریز- مدیر جهاد کشاورزی تبریز اعلام کرد: سرمازدگی‌های اخیر در شهرستان تبریز به حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از باغات و ۱۰ هکتار از مزارع خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، فرامرز افشانی روز شنبه در یک گفت و گوی خبری در تبریز با اشاره به این‌که بخش کشاورزی می تواند در جهش تولید نقش موثری داشته باشد،‌ اظهار کرد: کشت محصولات کم آب‌بر، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش سطح کشت‌های عمودی منجر به توسعه محصولات گلخانه‌ای می‌شود که جهاد کشاورزی تبریز اقدامات خوبی در این رابطه انجام داده است.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های اساسی ما در سال جهش تولید، کشت محصولات گلخانه‌ای است، افزود: سال گذشته نیز با مکان‌یابی حدود یکهزار هکتار در راستای آبیاری تحت فشار اقدامات قابل توجهی انجام دادیم.

وی تاکید کرد: کارگروهی به منظور ارائه طرحی در خصوص حفظ اراضی سبزی‌کاری تبریز و به ثبت رساندن آن تشکیل شده و در خصوص ثبت ملی اراضی صیفی و سبزی اقدامات اساسی انجام شده که امید است بتوانیم در جهت حفظ آثار ملی گام برداشته و در بحث بوم‌گردی و کشاورزی پیشگام باشیم.

افشانی افزود: تشکیل تعاونی سبزی کاران در مراحل پایانی قرار داشته و عضوگیری آن نیز به اتمام رسیده است؛ امیدواریم مجوز آن نیز صادر شود تا اهدافی که در زمینه تثبیت اراضی سبزی شهرستان تبریز مدنظر است، اجرایی شود.

وی بیان کرد: شهرستان تبریز با کشت دو هزار و ۶۰۰ هکتار کلزا رتبه اول استانی را داراست و امیدوارم امسال بیش از پنج تا شش هزار تن کلزا تولید کرده و به کارخانه‌ روغن کشی تحویل دهیم.

کد خبر: ۱۵٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha