۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
تامین امنیت غذایی کشور اولویت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است
مدیر دامپروری ستاد اجرایی فرمان امام در گفتگو با بازار:

تامین امنیت غذایی کشور اولویت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است

تبریز- رجبی، مدیر دامپروری هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: تامین امنیت غذایی کشور اولویت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

به گزارش خبرنگار بازار، یک شرکت دانش بنیان در آذربایجان‌شرقی دست به خیزی بزرگ در زمینه تولید نهاده دامی دانش بنیان زده و با بهره گیری از متخصصان بومی، ضایعات بخش کشاورزی را به نهاده دامی با ارزش غذایی بالا و ارزش افزوده تبدیل می‌کند.

یحیی رجبی، در حاشیه حضور در شهر تبریز و جلسه با مدیران این شرکت دانش بنیان به خبرنگار بازار گفت: مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام همیشه در بحث دانش بنیان پیشگام بوده است.

وی ادامه داد: ما مجموعه دانش بنیان برکت را داریم که در تمامی حوزه ها فعال است. ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بخش کشاورزی به موضوعات مختلفی ورود کرده و هدف و اولویت نیز تامین امنیت غذایی کشور است.

رجبی با اشاره به اینکه اشتغال زایی در مناطق دورافتاده و محروم نیز دیگر اولویت ستاد است، گفت: این ستاد در استان های مختلف کشور به خصوص مناطق محروم کارهای بزرگی انجام داده و درحال انجام است.

مدیر دامپروری هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) سپس در خصوص فعالیت اخیر شرکت دانش بنیان تبریزی در زمینه تولید خوراک دام از پسماندها و ضایعات کشاورزی گفت: قیمت نهاده های دامی در چند سال اخیر حدود ۶ برابر شده و این نوسانات قیمت مشکلات جدی برای صنعت دامپروری ایجاد کرده است.

رجبی ادامه داد: حداقل ۷۰ درصد هزینه های یک دامداری مربوط به خرید نهاده و خوراک دام است و پس می توان با تولید خوراک در داخل کشور از خروج ارز جلوگیری کرده و همچنین قیمت آن را پایین آورد.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha