۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
حمایت از صنایع و معادن غرب استان سمنان | پشت سرمایه گذاران گرم شد
بازار گزارش می‌دهد؛

حمایت از صنایع و معادن غرب استان سمنان | پشت سرمایه گذاران گرم شد

گرمسار- حمایت از سرمایه گذاران و صنایع و معادن منطقه گرمسار، ایوان‌کی و آرادان یکی از مسائلی بود که امروز معاون وزیر صمت را به این منطقه کشاند تا درباره راه‌کارهای ارتقای تولید بحث و تبادل نظر شود.

بازار، گروه استان ها: گرمسار و آرادان ۵۵ درصد کل صنایع استان سمنان را دارند همچنین این منطقه از بزرگترین تولید کنندگان نمک، آهک و گچ و داروهای دامی کشور به حساب می آید و این اهمیت سبب شد تا امروز رسولی معاون وزیر صمت و رئیس شهرک های صنعتی به شهرستان گرمسار سفری داشته باشد تا از نزدیک در جریان روند توسعه صنعتی و معدنی غرب استان سمنان قرار گیرد.

بهانه این سفر البته همایش تقدیر از صنعتگران و فعالان بخش معدنی و اشتغال زای شهرستان های گرمسار و آرادان بود که سبب شد تا همه مسئولان استانی و وزارت صنعت معدن و تجارت در سالن باران شهرستان گرمسار گرد هم بیایند تا از فعالان و سربازان خط مقدم تولید استان سمنان تقدیر کنند.

در این همایش از ۲۹ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی آرادان، گرمسار، ایوانکی، جنت آباد و ناحیه صنعتی حاجی آباد و فجر و همچنین دو واحد معدنی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان تجلیل شدند.

افزایش زمین های شهرک های صنعتی کشور
معاون وزیر صمت در این مراسم با بیان اینکه هشت هزار هکتار اراضی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده شده تا بتوانیم شاهد افزایش تقاضای سرمایه گذاری و تولید در کشور باشیم، گفت: نگاه وزارت صمت، حمایت از تولیدگران است.

علی رسولیان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها تأمین زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع است، بیان کرد: این طرح بر اساس آمایش مبتنی بر جغرافیا و ظرفیت هر منطقه در دست اقدام قرار دارد تا شرایط برای تولید تسهیل شود.

در این همایش از ۲۹ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی آرادان، گرمسار، ایوانکی، جنت آباد و ناحیه صنعتی حاجی آباد و فجر و همچنین دو واحد معدنی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان تجلیل شدند

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر یکهزار و ۶۰۰ هکتار زمین به شهرک‌ها و نواحی صنعتی اضافه شده است، بیان کرد: واگذاری اراضی بیشتر به شهرک‌ها و بخش‌های صنعتی پیگیری می‌شود تا بتوانیم بهترین خدمت را به تولیدگران ارائه کنیم.

حمایت از صنایع و معادن غرب استان سمنان | پشت سرمایه گذاران گرم شد

توسعه تجارت
رئیس شهرک های صنعتی کشور درباره حمایت از واحدهای تولیدی در سراسر کشور، گفت: سیاست توسعه تجارت و تولید با همکاری بخش خصوصی و حمایت و نظارت دولت برای توسعه صنعتی کشور پیگیری و در این زمینه تسهیلات خوبی نیز ارائه می شود.

رسولیان درباره تولید در شهرک های صنعتی کشور و با بیان اینکه ۱۲۳ محصول و قطعه جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تولید شده است، بیان کرد: مقایسه این آمار با سال‌های قبل نشان می‌دهد که تولید محصولات دانش بنیان با سرعت فزاینده رو به رشد است.

هشت هزار هکتار اراضی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده شد

وی همچنین به مشکل تامین آب صنایع نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از پساب شهرها برای صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دست اقدام است تا بتوانیم شرایط را برای تولیدگران مهیا تر کنیم و مشکلات کم آبی کاهش یابد.

انتقاد از شرایط کنونی
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس اما با سخنانی انتقادی از شرایط بانک ها و همچنین مانع انداختن سر راه تولیدگران و با بیان اینکه صنعتگران انسان‌های مظلومی هستند، گفت: مسئولان ارشد اقتصادی استان باید با مدیرانی که سنگ جلو پای سرمایه گذاران می گذارند، برخورد کنند.

اردشیر مطهری با بیان اینکه واحد دارو سازی در گرمسار آماده بهره برداری بود اما متاسفانه سازمان غذا و دارو امضای لازم را نمی کرد حتی مشخص شد که بعضاً افرادی دو سکه می گیرند تا کاری را رقم بزنند، بیان داشت: برای نگه داشتن سرمایه گذار در گرمسار هر کاری را می کنیم.

وی همچنین به تلاش برای استقرار صنایع در گرمسار اشاره کرد و گفت: صنعتگران برای مسائلی گرفتار هستند که جای تأسف دارد برای مثال در آرادان یک سال و نیم کارخانه‌ای آماده و حتی تجهیز شده است اما مدام مورد تعلل مسئولان قرار گرفته است.

مشکلات بانکی صنایع
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس همچنین عدم راه انداختن کار مرتبط با تولید گران توسط مسئولان را یکی از راه های ایجاد رشوه و دلالی دانست و گفت: یکی از دلایلی که رشوه و دلالی پیش می‌آید همین عدم کمک کردن مسئولان ذی‌صلاح به سرمایه گذاران و تولید گران است.

مطهری همچنین با بیان اینکه بانک ها مقابل تولید ایستاده اند، بیان کرد: بانک‌ها نمی‌گذارند که سرمایه گذاران کار کنند و لذا نیاز است تا با این افراد برخورد شود سرمایه گذارانی هستند با ۱۰۶ اشتغال بیمه شده برای یک تسهیلات چهار ماه تمام معطل شده است چنین تفکری نمی‌تواند حامی سرمایه گذار باشد.

حمایت از صنایع و معادن غرب استان سمنان | پشت سرمایه گذاران گرم شد

حمایت از تولید گران و واحد های راکد
استاندار سمنان نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقداماتی که در شش ماهه دوم سال قبل و همچنین سه ماهه نخست سال جاری در راستای حمایت از تولیدگران استان صورت گرفته است، گفت: ۴۰ واحد راکد در استان سمنان به تولید بازگشته است.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه بانک‌های عامل در راستای تقویت واحدهای صنعتی در خدمت تولید و صنعت استان هستند، بیان داشت: تعامل دو سویه صنعتگران و بانک ها می تواند شرایط را برای تولید بهتر در استان سمنان مهیا تر سازد.

بانک‌ها نمی‌گذارند که سرمایه گذاران کار کنند و لذا نیاز است تا با این افراد برخورد شود

وی با بیان اینکه حمایت از دانش بنیان ها به منطور ارتقای بهره وری نیز در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: به دنبال ارتقا و تقویت واحدهای تولیدی کم آب بر در استان هستیم و در جهت حمایت از واحدهای صنعتی نیز در راستای تأمین آب، اقدامات در دستور کار است.

وی همچنین با اشاره به سیاست های استانداری سمنان در قبال تولیدگران در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و ... بیان کرد: اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را در استان سمنان از بدو روی کار آمدن دولت سیزدهم نداده ایم از سوی دیگر در شش ماهه دوم سال گذشته ۱۴ درصد از کل تسهیلات کل کشور در اختیار واحدهای صنعتی استان قرار گرفته است که این کار با تلاش گسترده مسئولان رقم خورد.

در این همایش جمعی از تولیدکنندگان گرمسار، ایوان کی و آرادان مورد تقدیر قرار گرفتند همچنین رسولیان بعد از این نشست از شهرک های صنعتی منطقه بازدید به عمل آورد و دستورات لازم را برای ارتقای خدمت رسانی به واحد های مستقر در شهرک های صنعتی ارائه کرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha