۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
حجم تجارت ایران و روسیه به بیش از ۴ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

حجم تجارت ایران و روسیه به بیش از ۴ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: رقم تجاری ایران و روسیه هرچند حدود چهار میلیارد دلار است، ولی قابلیت افزایش و توسعه آن وجود دارد.

به گزارش بازار، محمدصالح جوکار، با اشاره به سفر اخیر تعدادی از اعضای کمسیون امورداخلی و شوراهای مجلس به روسیه گفت: رقم تجارت بین ایران و روسیه در حدود چهار میلیارد دلار است که هرچند افزایش یافته، اما هنوز قابل قبول نیست و در آینده‌ای نزدیک افزایش خواهد یافت.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: سفیر ایران در روسیه درحوزه تجارت فعالیت ارزنده‌ای برای ارتباط بیشتر استان‌های کشور با شهرهای روسیه انجام داده است. البته افزایش حجم تبادلات تجاری میان دو کشور نیازمند فعالیت قویتر رایزن‌های بازرگانی ایران و روسیه است، مجلس دومای روسیه آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط دوجانبه است.

درباره سفر تعدادی از اعضای کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها به روسیه گفت: در این سفر موضوع تعاملات و ظرفیت‌های قانونی که بین دو کشور در بخش‌های مدیریت شهری وجود دارد و خواهرخواندگی برخی از شهرها و حوزه‌های گردشگری و حضور گردشگران روسی در ایران بحث و تبادل نظر شد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به بررسی مسائل اقتصادی و تجاری در این سفر عنوان کرد: برخی از استان‌های کشور ظرفیت بالایی برای تهیه اقلام مورد نیاز کشور روسیه دارند. به ویژه در حوزه پتروشیمی، مصالح ساختمانی و تهیه قطعات یدکی تعاملات ایران و روسیه برای هر دو کشور سودمند است.

وی تصریح کرد: در جلساتی که سفیر ایران هم حضور داشت به استفاده از ظرفیت استان‌ها تاکید شد تا هر استانی بتواند از فرصت ایجاد شده برای تعامل تجاری و اقتصادی با استان‌های روسیه استفاده کند.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره تلاش پارلمان‌های دو کشور برای بهره بردن از ظرفیت‌های منطقه گفت: بهره بردن از ظرفیت اجلاس‌هایی که انجام شده و در آینده هم انجام خواهد شد، در تقویت اقتصاد دو کشور بسیار موثر است. از طرفی شناساندن تمدن دو کشور به یکدیگر از دیگر مواردی بود که در این سفر بین نمایندگان دو پارلمان گفتگو شد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای تمدن قوی است و روس‌ها نیز از فرهنگ و تمدن منحصر به فردی برخوردار هستند که بالاتر از تمدن‌های نوظهور است و فرهنگ غنی دو کشور در تعاملات جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این سفر از گروه دوستی پارلمان روسیه برای سفر به ایران دعوت شد تا تعاملاتی که در حوزه پارلمانی وجود دارد تقویت شود.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha