۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
زمان صدور پروانه ساخت در تهران ۲ تا ۵ ماه
شهردار تهران عنوان کرد

زمان صدور پروانه ساخت در تهران ۲ تا ۵ ماه

شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران تاکید کرد زمان صدور پروانه ساخت در شهر تهران بین ۲ تا ۵ ماه است.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی درباره کاهش زمان صدور پروانه گفت: هیچ وقت بنده اعلام نکرده ام که زمان صدور پروانه ساخت به یک هفته کاهش پیدا می‌کند، الزام قانونی این است که به یک هفته این مدت زمان کاهش یابد.

زاکانی بااشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷۰ روز میانگین صدور پروانه ساخت در تهران است، ادامه داد: وعده شهرداری تهران این بود که با پیگیری این مساله بدون حذف ضروریاتی که باید در هنگام صدور پروانه ساخت به آن پرداخته شود، کار را به گونه‌ای پیش ببریم که زمان صدور پروانه ساخت به ۲ ماه ختم شود.

شهردار تهران افزود:روند صدور پروانه ساخت در شهرداری تهران چند گلوگاه مهم دارد که اگر این گلوگاه‌ها رفع شود، زمان صدور پروانه ساخت کاهش می‌یابد.

کاهش ۲۱۰ روزی صدور پروانه
زاکانی یادآور شد: در حال حاضر زمان صدور پروانه حدود ۲۱۰ روز کاهش پیدا کرده است و امیدواریم این زمان را کمتر از این مدت کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: نکته قابل تاملی که وجود دارد این است که در برخی موارد نیاز به دسترسی اطلاعات بر خط داریم.

وی گفت: دیروز نیز در جلسه‌ای که با دکتر خدایان رئیس بازرسی کل کشور داشتیم این مساله مطرح شد و مقرر شد این سازمان نیز به شهرداری تهران در خصوص کاهش زمان صدور پروانه و دسترسی بر خط به اطلاعات مورد نیاز کمک کند تا بتوانیم از دستگاه‌های مربوطه اطلاعات بر خط را دریافت کنیم و فاصله زمانی را کاهش بدهیم.

شهردار تهران درباره خانه‌های استیجاری و قدر السهم شهرداری تهران توضیح داد: یک قدرالسهمی در این خانه‌ها داریم که برای شهرداری تهران است.

وی افزود: به عبارتی ما اکنون برای ۱۸۰ هزار واحد مسکونی کارسازی می‌کنیم که بتوانیم به تسریع در کار مانند ارائه زمین، پروانه ساخت کمک کنیم.

وی عنوان کرد: امکان دارد در این زمینه اقتضائاتی وجود داشته باشد که نیاز به مصوبه شورا و یا نهادهای بالاتر داشته باشد که شهرداری این پیگیری‌ها را انجام می‌دهد.

وی همچنین یادآور شد: همچنین در حال پیگیری اجاره داری حرفه‌ای در شهر تهران هستیم تا سازنده‌های مختلف از ما تسهیلات دریافت کنند و بعد ساخت خانه اجاره داری حرفه‌ای را پیش بگیرند تا بازار اجاره مسکن تبدیل به بازار مکاره‌ای نشود که هر کسی که از راه می‌رسد هرچقدر که می‌خواهد اجاره بها بگیرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha