۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۰
بستن راه فساد با تکمیل سامانه کاداستر معدن
معاون اسبق امور معادن وزارت صمت مطرح کرد

بستن راه فساد با تکمیل سامانه کاداستر معدن

معاون اسبق امور معادن وزارت صمت گفت: اگر فعالیت‌های مربوط به معادن در سامانه کاداستر معدن هوشمندسازی شود بسیاری از مشکلات فعلی و رانت‌ها در واگذاری معادن و تعیین حقوق دولتی، برطرف می‌شود.

به گزارش بازار، داریوش اسماعیلی افزود: هوشمندسازی، یعنی افراد و کارشناسان نتوانند ممیزی کنند، بطور مثال هم اکنون تعیین حقوق دولتی یک معدن می‌تواند از یک میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد تومان بسته به نظر اشخاص، متفاوت باشد و همین موضوع منشاء فساد است برای همین هم، نسبت به پیاده سازی کامل سامانه کاداستر مقاومت وجود دارد.

وی ادامه دارد: در سیستم هوشمند، ما دستورالعمل‌ها را تدوین و بارگزاری می‌کنیم، معدن داران بر اساس ویژگی‌های معدن و قوانین تعیین شده باید میزان برداشت خود را وارد کنند و حقوق دولتی بصورت نظامند و بدون دخل و تصرف اشخاص محاسبه می‌شود.

اسماعیلی گفت: سامانه کاداستر معدن در حال حاضر بسیار ناقص است و فرآیندهای مرتبط با معادن بصورت هوشمند در این سامانه قرار نگرفته است، هوشمند سازی در مزایده‌های واگذاری معادن هم باعث شفافیت می‌شود و بسیاری از مشکلات فعلی در مسیر واگذاری معدن را مرتفع می‌کند.

وی گفت: در سند تحول معادن برای دولت سیزدهم، بنا شده که وزارت صمت سامانه کاداستر را هوشمند کند و بر اساس توافق سازمان برنامه و بودجه با وزارتخانه ها، ادامه پرداخت بودجه ها، منوط به اجرای طرح‌های خدمات الکترونیک و هوشمندسازی باشد.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha