۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کوچ سرمایه گذاران رمزارز به بازار فارکس!| سرمایه گذاران ناشی بیت کوین قید پولهایشان را بزنند
«بازار» گزارش می دهد؛

کوچ سرمایه گذاران رمزارز به بازار فارکس!| سرمایه گذاران ناشی بیت کوین قید پولهایشان را بزنند

افت روز افزون قیمت بیت کوین و عدم سودآوری آن موجب شده است تا نه تنها خیلی ها از این بازار خارج شوند بلکه سرمایه گذاران حرفه ای نیز سرمایه های خود را در بازار های سودآوری چون فارکس جذب کنند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بازار ارز دیجیتال به عنوان بازاری نوپا طی بیش از یک دهه اخیر توانسته است در بین سایر بازارهای سرمایه گذاری دنیا که قدمتی بیش از یک قرن دارند، خیلی خوب خود را بالا بکشد و در زمره بازارهایی چون بورس، طلا و ... قرار گیرد، طوری که کسب سودهای قابل توجه و دلچسب در چنین بازار فانتزی طی این سالها باعث هجوم سرمایه گذاری به بازار ارز دیجیتال شد و بیت کوین همچنین سایر رمز ارزها با سرو گردنی بالاتر از بازارهای سرمایه گذاری در دنیا شناخته شدند.

بیت کوینی که قیمت آن سال گذشته در آستانه رقم تاریخی ۷۰ هزار دلار قرار گرفت اما این سد هیچ وقت شکسته نشد و پس از مدتی قیمت آن به تدریج و اما مستمر سیر نزولی را در پیش گرفت تا عمده سرمایه گذاران آن از این بازار خارج شوند

بازگشت بیت کوین به روزهای بی رمق
بازاری که اغلب مشتریان آن را جونان و نوجوانانی تشکیل می دهد که با علم، اطلاعات و فنون روز دنیای عصر دیجیتال بخوبی آشنا هستند. خیلی ها در اقصی نقاط جهان به این بازار پر رمز و راز روی آورند و در زمانی که بیت کوین و سایر رمز ارزها در اوج بود توانستند سودهای قابل توجهی را از طریق سرمایه گذاری در این بازار به جیب بزنند.

اما اکنون چندین ماه است که بیت کوین و البته بازار رمز ارزها دیگر چون گذشته از رونق چندانی برخوردار نیستند و روز به روز افت می کنند. طوری که اکنون قیمت بیت کوین به حدود ۱۸ هزار دلار رسیده است.

بیت کوینی که قیمت آن سال گذشته در آستانه رقم تاریخی ۷۰ هزار دلار قرار گرفت اما این سد هیچ وقت شکسته نشد و پس از مدتی قیمت آن به تدریج و اما مستمر سیر نزولی را در پیش گرفت تا عمده سرمایه گذاران آن از این بازار خارج شوند. هر چند هنوز بخشی از سرمایه گذاران پر هیجان و کاربلد در چنین بازاری حضور دارند، اما کارشناسان معتقدند؛ این بازار حداقل تا ماههای آینده و یا شاید سال آینده از رشد و رونق خاصی چون گذشته برخوردار نشود. بازاری که نهنگ های سرمایه گذاری به آن ورود نمی کنند و سرمایه گذاران خرد و درشت نیز به انتظار روزهای خوش چنین بازاری انتظار می کشند.

چندین عامل مدتی است دست به دست هم داده تا بازار ارز دیجیتال به سردی بگراید. تغییر نرخ بهره آمریکا، رکود جهانی و کم میلی سرمایه گذاران بزرگ و نامدار برای ورود به چنین بازاری موجب شده است تا بیت کوین و البته همه رمز ارزها چون گذشته از رونق چندانی برای سرمایه گذاری برخوردار نشود و به جای رشد، همچنان سیر نزولی را بپیماید

تغییر نرخ بهره آمریکا و رکود جهانی، بازار بیت کوین و ارز دیجیتال را سرد کرد
محسن رضایی صدرآبادی، کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ار در گفتگو با «بازار» در باره علل افت قیمت بیت کوین و آینده این بازار، گفت: افت قیمت بیت کوین و رسیدن قیمت آن به زیر ۲۰ هزار دلار از عوامل متعددی نشات می گیرد. عواملی که مدتی است دست به دست هم داده تا چنین بازاری به سردی بگراید. تغییر نرخ بهره آمریکا، رکود جهانی و کم میلی سرمایه گذاران بزرگ و نامدار برای ورود به چنین بازاری موجب شده است تا بیت کوین و البته همه رمز ارزها چون گذشته از رونق چندانی برای سرمایه گذاری برخوردار نشود و به جای رشد، همچنان سیر نزولی را بپیماید.

وی با بیان اینکه معمولا نهنگ های سرمایه گذاری در این بازار قیمت ها را بالا و پایین می کنند، افزود: اگر نهنگ های سرمایه گذاری به بازار ارز دیجیتال ورود کنند بی تردید انگیزه سرمایه گذاران خرد نیز برای سرمایه گذاری گل کرده و به چنین بازاری حمله ور می شوند.

به طور مثال در کشور ما تا زمانی که نرخ دلار توسط برخی ها بالا و پایین می شود، میزان عرضه و تقاضا نیز در این بازار رونق می گیرد و انتظارات برای عموم شکل می گیرد تا در بازار سرمایه گذاری کنند. در چنین شرایطی باید گفت؛ بازار رمز ارزها نیز از چنین قاعده ای مستثنی نیست.

افت قیمت ها در بازار ارز دیجیتال بدنبال سیر مستمر افزایش قیمت آن با شکسته شدن پی در پی موانع برای رشد که در سالهای گذشته شاهد بودیم، پیش بینی می شد. اکنون نیز تحلیل ها بیانگر آن است به این زودی ها بیت کوین و سایر رمز ارزها رونق آنچنانی نخواهند گرفت، مگر اینکه شرایط جهانی در بخش اقتصادی و ... رو به بهبودی برود

وقتی سرمایه گذاران بزرگ انگیزه ای برای ورود به بازار را ندارند
این کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز در ادامه افزود: البته اکنون رکود دنیا را فرا گرفته است و گرانی مواد غذایی، کمبود گندم، آشفتگی اقتصاد جهانی طوری شده است تا سرمایه گذاران کمتر به سرمایه گذاری بر روی بازارهای مجازی تمرکز کنند. از طرفی اعمال سیاست گذاری های پولی و مالی در آمریکا و کشورهای مدعی سرمایه گذاری بخصوص تغییر شاخص های کلان اقتصادی نظیر بهره بانکی در آمریکا نیز بر این موضوع تاثیر بسزایی بر جای گذاشته است تا بازار سرمایه گذاری در ارز دیجیتال فعلا در اولویت سرمایه گذاران بزرگ و بدنبال آن سرمایه گذاران خرد قرار نگیرد.

رضایی صدرآبادی، اظهارداشت: افت قیمت ها در بازار ارز دیجیتال بدنبال سیر مستمر افزایش قیمت آن با شکسته شدن پی در پی موانع برای رشد که در سالهای گذشته شاهد بودیم، پیش بینی می شد. اکنون نیز تحلیل ها بیانگر آن است به این زودی ها بیت کوین و سایر رمز ارزها رونق آنچنانی نخواهند گرفت، مگر اینکه شرایط جهانی در بخش اقتصادی و ... رو به بهبودی برود. بنابراین به نظرمی رسد چنین بازاری حداقل تا ۶ ماه آینده خیلی مترقی نشود و اگر کسی می خواهد برای سرمایه گذاری به این بازار ورود کند برای کسب سود باید با دید بلند مدت به آن بنگرد.

وی اضافه کرد: چنانچه بازار بیت کوین و سایر رمز ارزها با ورود سرمایه گذاران روبه رو شود، رونق خواهد گرفت چرا که آنها در زمان خرید و در شرایطی که قیمت ها در چنین بازاری پایین است به سودآوری می اندیشند. به طورمثال اگر اکنون سرمایه گذاران بیت کوین را با قیمت ۱۸ یا ۱۹ هزار دلار خریداری کنند این احتمال وجود دارد که در چند ماه آینده قیمت آن به ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار هم برسد اما باید به این نکته مهم توجه شود؛ کسی باید به چنین بازار پرریسکی ورود کند که قید سرمایه خود را بزند چون معلوم نیست آیا معامله در این بازاری سودآوراست یا خیر.

این احتمال وجود دارد که آهنگ افت بیت کوین به شکلی ملایم حتی تا یکسال آینده نیز ادامه دار باشد و یا بازار مدت ها در نقطه قیمتی خاصی قرار گیرد، از آنجایی که سرمایه گذاران بزرگ به این بازار ورود نمی کنند، سرمایه گذاران خرد نیز بی انگیزه شده اند و به جای بیت کوین و سایر رمز ارزها سرمایه های خود را به سایر بازارهای سودآور می برند

احتمال تداوم رشد قیمت بیت کوین تا سال آینده بعید است!
امید علوی، کارشناس رمز ارز و رئیس هیات مدیره سابق انجمن بلاکچین ایران، نیز در گفتگو با «بازار» گفت: اینکه مدتی است بازار بیت کوین و رمز ارزها شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران ندارند و قیمتها به جای رشد همچنان در حال افت است، ناشی از تاثیرگذاری اقتصاد جهانی بخصوص بحث تغییر نرخ بهره آمریکاست و ریزش ها به دلیل آن بوده که سرمایه گذاران خصوصا سرمایه گذاران بزرگ و نامی چون گذشته نسبت به سرمایه گذاری در چنین بازاری توجه چندانی ندارند.

وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که آهنگ افت بیت کوین به شکلی ملایم حتی تا یکسال آینده نیز ادامه دار باشد و یا بازار مدت ها در نقطه قیمتی خاصی قرار گیرد، افزود: از آنجایی که سرمایه گذاران بزرگ به این بازار ورود نمی کنند، سرمایه گذاران خرد نیز بی انگیزه شده اند و به جای بیت کوین و سایر رمز ارزها سرمایه های خود را به سایر بازارهای سودآور می برند. البته بخشی از سرمایه گذاران رمز ارز بخصوص آنهایی که علم و آگاهی کاملی به این بازار دارند با خروج سرمایه های خود از بازار ارز دیجیتال، سمت سوی بازار فارکس را در پیش گرفته اند.

این کارشناس رمز ارز به سرمایه گذاران توصیه کرد: با توجه به وجود نوسان قیمت و نامعلوم بودن بازار ارزهای دیجیتال، بنابراین اگر کسی می خواهد به چنین بازاری ورود کند حتما با مطالعه و مشورت وارد چنین بازارهیجانی و پرریسکی شود و یا مرحله به مرحله اقدام به سرمایه گذاری کند. چرا که احتمال سوخت سرمایه در چنین بازاری بسیار بالاست.

بنا به این گزارش، بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال مدتی است شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری ندارد. قیمت ها در حال افت و بیت کوین در حال ورود به کانال ۱۸ هزار دلار است. در چنین شرایطی کارشناسان توصیه می کنند ورود به چنین بازارهایی نیازمند علم و آگاهی است چرا که معلوم نیست این بازار در آینده چه سرنوشتی را به دنبال داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha