۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
اتصال به بازار ۱۲۰۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد؛

اتصال به بازار ۱۲۰۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان

سمنان- رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از اتصال یک هزار و ۲۰۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان به بازار فروش خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی سمنان، علی منصفی راد در نشست کمیته مشاغل خانگی استان سمنان بیان کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است، بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش قرار می گیرند که در فاز سوم این طرح در مرحله اتصال به بازار، تا کنون حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر به بازار فروش متصل شدند.

وی افزود: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است و در ثبت نام اولیه بیش از ۵ هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی ثبت نام کردند که پس از ارزیابی و مشاوره شغلی یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: از این تعداد، امروز یک هزار و ۲۰۰ نفر اتصال به بازار و ۹۶۱ نفر نیز شبکه فروش تشکیل شده است، انشاءالله در ماه های آینده کل سهمیه استان به بازار فروش متصل می شوند و پرونده طرح ملی مشاغل خانگی در استان بسته خواهد شد.

منصفی راد ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، یکی از آیتم های توسعه اشتغال و از طرح های موفق در جهت توسعه اشتغال در کشور است، در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

وی همچنین از برگزاری نشست های علمی مشاغل آینده و آینده مشاغل توسط جهاددانشگاهی در کشور خبر داد و گفت: یکی دیگر از فعالیت های ارزشمند و اثرگذار جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال، برگزاری این نشست های علمی است، تا کنون ۴۵ نشست علمی مشاغل آینده و آینده مشاغل توسط معاونت آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی در کشور برگزار شده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha