۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
راه‌اندازی شهرک تخصصی فولاد در اردبیل
استاندار اردبیل خبر داد؛

راه‌اندازی شهرک تخصصی فولاد در اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع فولاد و آهن، اولین شهرک تخصصی فولاد در نمین راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش بازار، سید حامد عاملی در جریان بازدید از مراحل احداث کارخانه آهن اسفنجی نمین اظهار کرد: از سال گذشته عملیات احداث کارخانه آهن اسفنجی در استان شروع شده و با تأمین زیرساخت‌ها، ‌ روند اجرای آن سرعت بیشتری گرفته است.

وی ضرورت تکمیل زیرساخت آب، برق، گاز و حل مشکل زیست‌محیطی را در این مجموعه یادآور شد و تصریح کرد: برای تأمین آب مورد نیاز این کارخانه به دور از تأسیسات آب شهری و یا زیرزمینی، مقرر شد تا از محل پساب فاضلاب آب این واحد تولیدی تأمین شود.

استاندار اردبیل از طراحی مناسب برای اجرای خط انتقال برق و گاز مورد نیاز این مجموعه تولیدی خبر داد و گفت: در کنار این زیرساخت‌ها و صدور مجوز زیست‌محیطی، تأمین زمین برای طرح‌های توسعه‌ای نیز هدف‌گذاری شده است.

عاملی از نصب کوره‌های احیا در این مجموعه تولیدی خبر داد و افزود: قرار است کارخانه آهن اسفنجی نمین در کنار ایجاد و توسعه شهرک تخصصی فولاد، تا دی ماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی نیاز استان را به طرح‌های صنعتی بزرگ و مؤثر یادآور شد و خاطرنشان کرد: زنجیره تولید فولاد در این شهرک راه‌اندازی خواهد شد تا فرصت اشتغال ایجاد شده ظرفیت و بسترهای مطلوب و مناسبی را فراهم آورد.

عاملی از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار جدید با ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع سرمایه‌ای در بخش فولاد خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم این سرمایه‌گذار نیز طرح تولید فولاد خود را به سرعت اجرایی و عملیاتی کند.

استاندار اردبیل نیاز استان را به سرمایه‌گذاری سالانه ۹ هزار میلیارد تومان یادآور شد و بیان کرد: در سال‌های آینده با این میزان سرمایه‌گذاری می‌توان تا حدودی خلأهای گذشته را جبران کرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha