۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
ابزارهای نوین بورس کالا برای تامین منافع خریداران و فروشندگان
دبیر انجمن صنعت پتروشیمی مطرح کرد

ابزارهای نوین بورس کالا برای تامین منافع خریداران و فروشندگان

دبیر انجمن صنعت پتروشیمی گفت: سازوکارها و ابزارهای نوین و مترقی بورس کالا از جمله شفافیت و رقابت، در راستای تامین منافع خریداران و فروشندگان است.

به گزارش بازار، احمد ابهری مهدوی تصریح کرد: بورس کالا بستری برای شفافیت و رقابت‌های سالم برای فروش کالا و خدمات بوده و دامنه اثرگذاری آن در ساختار اقتصاد ایران به خوبی قابل درک است.

دبیر انجمن صنعت پتروشیمی با بیان اینکه بورس کالا منافع تولیدکنندگان و رضایت مصرف کنندگان را تامین می‌کند، افزود: شفافیت و تسهیل دادوستدها با سازوکارهای بورس کالا بسیاری از واسطه‌های اضافی را حذف کرد و خریدار و فروشنده توانستند بدون واسطه با هم معامله کنند.

وی تصریح کرد: سازوکارهای بورس کالا باعث شده، کالا یا محصول در بسترهای شفاف و سالم عرضه و معامله و شرایط غیرشفاف و رانت‌زا کم‌رنگ شود.

دبیر انجمن صنعت پتروشیمی ادامه داد: با راه‌اندازی بورس کالا اگر چه در ابتدا برای بسیاری از فعالان بازارها ناآشنا و بیگانه بود و بسیاری تمایل داشتند همان رویه سنتی را در پیش گیرند، اما این آشنایی به مرور شکل گرفت و سازوکارهای بورس کالا در بسیاری از برهه‌های زمانی کمک بزرگی به تولیدکنندگان و فروشندگان کرد.

ابهری مهدوی به دیگر ابعاد بورس کالا در تامین مالی اشاره و اظهار کرد: بورس کالا به دلیل سازوکارها و ابزارهای در اختیار، توانمندی بالایی دارد و اگر چه بسیاری در همان ابتدا فکر می‌کردند که این سازوکار جدید چندان نمی‌تواند مفید و مطلوب باشد، اما ارزیابی عملکرد بورس کالا نشان می‌دهد این تجربه برای اقتصاد کشور بسیار ارزشمند بوده و اهمیت بورس کالا به عنوان بازار پیشرفته در تجارت، اکنون برای همگان قابل درک است.

دبیر انجمن صنعت پتروشیمی همچنین گفت: سازوکارهای بورس کالا از جمله شفافیت و رقابت و هم تامین منافع تولیدکنندگان و هم رضایت مصرف کنندگان موجب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان علاقه‌مندند با استفاده از این سازوکار کالا یا محصول خود را به فروش برساند، چرا که ابزارهای نوین و مترقی بورس کالا تامین منافع خریداران و فروشندگان را به دنبال دارد.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha