۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
 عرضه فیزیکی املاک و یا صندوق سرمایه گذاری در بورس کالا
سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی بورس کالا اعلام کرد

عرضه فیزیکی املاک و یا صندوق سرمایه گذاری در بورس کالا

سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و امور بین الملل بورس کالای ایران از فروش املاک به شکل عرضه فیزیکی یا صندوق سرمایه گذاری در بورس کالا خبر داد.

به گزارش بازار، معین محمدی پور با اشاره به اینکه عمده محصول‌های صنایع اصلی بالا دست کشور در بورس کالا عرضه می‌شود، اظهار داشت: چهار بازار بورس در ایران فعال بوده و سازمان بورس بر فعالیت این بازارها نظارت دارد.

وی با تاکید بر اینکه بورس کالا دارای مشتریانی محدودتر، اما در ابعاد بزرگتر است، افزود: عرضه محصول هایی، چون سیمان، میلگرد، شیشه، ورق‌های فولادی و ... را می‌توان در این بازار به شکل فیزیکی انجام داد. از طرفی معاملات اوراق بهادار مبتنی بر کالا نیز در بورس کالا طراحی شده که افراد در ابعاد پایین سرمایه گذاری کنند و تاکنون عرضه سیمان، شیشه، میلگرد، سکه، زعفران و پسته از این طریق انجام گرفته است.

محمدی پور در ادامه گفت: فروش املاک در بورس کالا به شکل عرضه فیزیکی یا صندوق سرمایه گذاری انجام می‌گیرد. در عرضه فیزیکی املاک، تا لحظه فروش املاک هزینه خاصی از فروشنده اخذ نمی‌شود.

به گفته وی، صندوق‌های املاک و مستقلات نیز به نوعی اوراق بهادار سازی املاک بزرگ شناخته می‌شوند. واحدهای تجاری بزرگ را که نمی‌توان یکجا به فروش رساند، در اوراق بهادار سازی تبدیل به صندوق املاک کرده و بدون این‌که مدیریت از دست رود، درصدی از آن به فروش می‌رود.

وی با اشاره به کم دردسر بودن این روش برای سرمایه گذاران و صاحبان املاک برای فروش املاک در بازار بورس کالا، اظهار کرد: با این روش، سعی می‌شود موانع رونق زمین و ساختمان رفع شوند. این روش، نوعی پیش فروش متری ساختمان‌های بزرگ بوده و تضامینی گرفته می‌شود در موعد مقرر، سود پرداخت شود.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha