۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
گیلان با کمبود ۳۰۰ هزار مترمکعب آب زراعی روبرو است
استاندار گیلان:

گیلان با کمبود ۳۰۰ هزار مترمکعب آب زراعی روبرو است

رشت- استاندا گیلان با اشاره به ذخیره سازی ۸۰۰ هزار مترمکعب آب در سفیدرود گفت: با کمبود ۳۰۰ هزار مترمکعب آب زراعی روبرو هستیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی میزان بهره‌مندی آب زراعی در گیلان را مناسب ندانست و تصریح کرد: از یک میلیون متر مکعب نیاز آبی استان، هم اکنون ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در سد سفید رود موجود است که این‌امر نشان دهنده کمبود ۳۰۰ هزار مترمکعبی آب زراعی می باشد.

وی بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف سدهای مخزنی شفارود و پلرود و دیگر سدهای لاستیکی استان تأکید کرد و گفت: سد سفید رود به تنهایی جوابگوی تامین نیاز آبی اراضی کشاورزی گیلان نیست و وزارت نیرو باید در این موارد، تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان را یکی از مواردی دانست که بر آن تأکید دارد و یادآور شد: با توجه به آنکه با کمبود زمین‌های کشاورزی مواجه هستیم، مصرانه در مقابل تغییر کاربری اراضی کشاورزی ایستاده ام.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اصلاح اراضی کشاورزی به منظور افزایش تولید محصولات بیان داشت: در بخش افزایش تولید محصولات، همه دستگاه‌ها در خصوص توسعه مکانیزاسیون با هدف بالابردن بهره وری باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

استاندار گیلان این استان را یکی از قطب‌های تولید کرم ابریشم عنوان و اضافه کرد: طی سال های اخیر و در زمان حاضر، تعرفه واردات ابریشم به کشور، با کاهش مواجه شده که این مسئله، صنعت دیرپای ابریشم در گیلان را با چالش هایی مواجه کرده است.

عباسی با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشجویان متخصص در حوزه کشاورزی به درستی استفاده شود، تصریح کرد: اگرچه از بهره‌مندی از متخصصان حوزه کشاورزی صحبت می‌شد، ولی شاهد هستیم که ناظران چای که به طور غالب، جزو قشر دانشجو هستند، بیمه نبوده و شش ماه از سال را بیکار هستند.

وی در ادامه سخنانش به تولید جوجه‌های یک روزه در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در حالیکه معدوم‌سازی جوجه یک روزه، به معضلی در گیلان و کشور تبدیل شده بود؛ با اقدامات صورت گرفته در استان، از معدوم سازی جوجه‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha