۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
 روغن، ماکارونی و مرغ، رکورددار جهش قیمت در خرداد ۱۴۰۱
مرکز آمار ایران اعلام کرد

روغن، ماکارونی و مرغ، رکورددار جهش قیمت در خرداد ۱۴۰۱

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد روغن جامد با ۲۴۷ درصد، ماکارونی با ۵۶ درصد و مرغ با ۳۲.۵ درصد، رکورددار افزایش قیمت اقلام خوراکی در خردادماه بوده‌اند.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران در گزارشی متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور در خردادماه را منتشر کرده است. بر مبنای این گزارش در خرداد امسال از ۵۳ خوراکی منتخب در نقاط شهری ۳۷ کالا درصد تغییرات سالانه بالاتری نسبت به نرخ تورم نقطه ای ۵۱,۴ درصدی داشته اند. بر اساس این گزارش قیمت برنج درجه یک ایرانی در خرداد نسبت به ماه قبل ۱۸.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۶۴.۲ درصد افزایش داشته است. شیر پاستوریزه نیز نسبت به ماه قبل ۴۹.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۳ درصد گرانتر شده است. قیمت ماست پاستوریزه نیز نسبت به اردیبهشت ۵۲.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.

 روغن، ماکارونی و مرغ، رکورددار جهش قیمت در خرداد ۱۴۰۱

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، «مرغ ماشینی» با ٣٢.٥ درصد، «گوشت گاو یا گوساله» با ١٦ درصد و «گوشت گوسفند» با ٧.٤ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
در گروه نان و غلات، «ماکارونی» با ٥٦.١ درصد، «شیرینی خشک» با ٢٧.٦ درصد و «رشته آش» با ٢٥.٥ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «روغن نباتی جامد» با ٢٤٧.٢ درصد و «روغن مایع» با ٢٣٣.٨ درصد و «پنیر ایرانی پاستوریزه» با ٥٥.٧ درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «خربزه» با ٣١.١ درصد، «هلو» با ٢٢.٧ درصد بوده و بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به «هندوانه» با ٢.٤- درصد بوده است.

همچنین در گروه سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «هویج فرنگی» با ٢٨.٥ درصد، «بادمجان» با ١٣.٨ درصد و «سیب زمینی» با ١٣.٥ درصد بوده است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها هم بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سس مایونز» با ٢٧.٧ درصد و «قند» با ١٨.٩ درصد بوده است.

 روغن، ماکارونی و مرغ، رکورددار جهش قیمت در خرداد ۱۴۰۱

کد خبر: ۱۵۹٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha