۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
آغاز همکاری قطر و شرکت متا با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال
دولت قطر خبر داد؛

آغاز همکاری قطر و شرکت متا با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قطر از امضای قرارداد همکاری با شرکت متا در راستای توسعه مشاغل خرد و متوسط مبتنی بر اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش بازار، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قطر از امضای قرارداد همکاری با شرکت متا در راستای توسعه مشاغل خرد و متوسط مبتنی بر اقتصاد دیجیتال خبر داد.

بر اسا این گزارش، وزارت ارتباطات قطر از این طرح به عنوان «انقلاب دیجیتال» یاد کرده است. گفته می شود متا تاکنون چندین هاب دیجیتال در راستای توسعه این مشاغل تشکیل داده که از جمله می توان به راه اندازی هاب دیجیتال آموزش تشکل داده که کلاس های آنها به صورت وبینار و با موضوعات بازاریابی دیجیتال برگزار می شوند.

گفته می شود چندین باشگاه ورزشی و موسسات فناوری به علاوه شرکت های فعال در امور فناوری مالیو تجاری به این پروژه ملی پیوسته اند که از جمله می توان به بانک توسعه قطر و خبرگزاری دولتی قطر شاره کرد.

لازم به ذکر است، طی دو سال گذشته چندین کشور عربی حاشیه خلیج فارس به شدت و سرعت زیادی به سمت اقتصاد دیجیتال و توسعه آن حرکت کرده اند که از جمله می توان به مورد امارات متحده عربی به عنوان سرآمد این جنبش اشاره کرد.

همچنین ماه گذشته نیز عربستان سعودی از صدور مجوزهای مربوط به فعالیت در در زمینه اقتصاد دیجیتال برای چندین شرکت بازرگانی این کشور خبر داد.

قطر نیز طی یک دهه گذشته، حرکتی نرم اما منسجم را به سمت توسعه صنعت مشاغل خدماتی آغاز کرده است. در سال ۲۰۱۱ ،سهم بخش خدمات از تولید ناخالص ملی حدود ۲۸ درصد بوده و این در حالیست که همین رقم در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۲ درصد افزایش یافته است.

دولت قطر بارها اعلام کرده که قصد دارد از وابستگی خود به بخش صادرات نفتی کاسته و به سمت توسعه صنایع دیگر همچون مشاغل خدماتی حرکت نماید. به عنوان مثال، شرکت های فعال در امور مالی و بازرگانی بزرگترین پتانسیل قطر برای توسعه مشاغل خدماتی این کشور محسوب می شود.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha