۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
عرضه برنج در استان های شمالی با نظر استانداران انجام می شود
رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی:

عرضه برنج در استان های شمالی با نظر استانداران انجام می شود

نوشهر - رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: در نظر گرفتن سهمیه برنج برای عرضه در استان های شمالی به نظر استانداران منوط شد.

یزدان سیف در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه استان های شمالی از خدمات شرکت خدمات بازرگانی بهره مند هستند و هر ساله نسبت به تامین و عرضه گندم، آرد، شکر، روغن و غیره در آن اقدام می شود، اظهار کرد: در حوزه تامین برنج، با نظر استانداران اقدام به تامین و عرضه برنج در این مناطق می شود زیرا مناطق شمالی قطب تولید برنج هستند.

سیف گفت: به شرط عدم لطمه خوردن به وضعیت تولید برنج استان، سهمیه هایی برای عرضه و توزیع برنج در استان های شمالی در نظر گرفته می شود.

وی با عنوان اینکه در بحران های اقتصاد جهانی هرچه ضریب برون گرایی و وابستگی و همبستگی به نظام بین الملل بیشتر باشد، آسیب جدی تری خواهیم دید و هرچه وابستگی کمتر باشد، آسیب کمتر خواهد بود، افزود: به رغم تحریم های ایجاد شده، اما فشار ناشی از کرونا به اقتصاد کشور کمتر از اقتصاد سایر کشورها بوده است.

وی با اظهار اینکه نکته ای که وجود دارد این است که کرونا وجوه ناشناخته ای دارد و هر تغییری در شرایط دنیا، موضوع را تغییر می دهد، با اشاره به کاهش رشد اقتصادی کشور و دنیا بر اثر شیوع کرونا افزود: این کاهش رشد شرایط را برای بخش غیرغذایی کاملا بحرانی می کند اما در حوزه غذایی با توجه ضروری بودن و کشش قیمتی، کشورها تلاش می کنند زمینه های نگهداری و تامین غذا را فراهم کنند.

سیف به برنامه های وزارت صمت برای کاهش وابستگی و کنترل واردات اشاره کرد و حمایت از تولید داخلی را امری مهم برشمرد و گفت: برنامه های تولید داخل را با قوت پیش خواهیم برد، همچنین بحث برگشت ارز صنایع و صادرات با همکاری بانک مرکزی در حال پیگیری است.

سیف یادآور شد: با صادرات صنایع و ارز آن باید بتوانیم تولیدات را گسترش دهیم و سال خوبی داشته باشیم و با اینکه سال گذشته نیز سخت بود اما با کمک عاملان اقتصادی و بخش خصوصی توانستیم سال خوبی را پشت سر گذاریم.

کد خبر: ۱۵٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha