۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
۳۰ گلخانه جدید در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود
معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۳۰ گلخانه جدید در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

شهرکرد- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۰ گلخانه در استان در حال احداث است، گفت: تا پایان سال سطح گلخانه‌های این استان به ۱۰۰ هکتار خواهد رسید.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر مطرح کرد: توسعه گلخانه‌ها جز اولویت‌های جهاد کشاورزی می‌باشد که در سند آمایش استان هم به این موضوع پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه توسعه بخش گلخانه‌ای در نیمه شرقی استان باید شتاب و توسعه بیشتری داشته باشد، گفت: پس از توسعه گلخانه‌ها و افزایش تولیدات باید به دنبال بازار جهانی برای فروش محصولات تولیدی استان باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۴۱ هکتار گلخانه در استان در حال بهره برداری است، اعلام کرد: ۳۰ گلخانه نیز در این استان در حال احداث است.

برزگر با بیان اینکه طی دو ماه آینده ۳۰ هکتار گلخانه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، افزود: سطح زیر کشت گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی لازم به منظور افزایش سطح گلخانه‌ای استان حداقل به ۵۰۰ هکتار تا پایان سال ۱۴۰۴ انجام شده است که این مهم نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای تولید با کیفیت تر، بهره وری مناسب از آب و اشتغال بهینه را به همراه دارد که این مهم تحولی در بخش کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۱۵۹٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha