۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
حذف ارز ترجیحی؛ بلای جان لوازم خانگی| وزارت صمت بر قیمت لوازم تولید داخل نظارت داشته باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

حذف ارز ترجیحی؛ بلای جان لوازم خانگی| وزارت صمت بر قیمت لوازم تولید داخل نظارت داشته باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: لوازم خانگی کالایی نیست که نتوانیم قیمت آن را تخمین بزنیم چراکه قیمت مواد اولیه و حقوق کارگر در این بخش مشخص است.

الله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به گرانی لوازم خانگی در کشور بیان کرد: موج گرانی های اخیرِ ناشی از حذف ارز ترجیحی، در افزایش قیمت لوازم خانگی هم نقش زیادی داشته است.

وی بیان کرد: این گرانی ها زنجیره وار بر قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگر و همچنین قیمت تمام شده محصول تاثیر گذار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نظارت بر قیمت لوازم خانگی باید مدنظر مسئولین وزارت صمت قرار گیرد، تاکید کرد: لوازم خانگی، از کالاهایی نیست که نتوانیم قیمت آن را تخمین بزنیم چراکه قیمت مواد اولیه و حقوق کارگر در این بخش مشخص است.

وی افزود: دولت، وزارت صمت و اتحادیه های اجرایی باید بر قیمت لوازم خانگی تولید داخل نظارت دقیقی داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه می توان قیمت لوازم خانگی را بالانس کرد، بیان داشت: باید عرضه و تقاضای بازار لوازم خانگی را از طریق واردات و صادرات تنظیم کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود کرده و تاکنون در این رابطه چندین جلسه در این کمیسیون برگزار شده است . با این حال اگر مشکلات در این بخش حاد شود ما می توانیم با وزیر و مسئولان مربوطه نشست هایی را داشته و موضوع را بررسی کرده تا اقدامات نظارتی لازم اعمال شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش محدودیت در واردات لوازم خانگی در افزایش قیمت این کالاها بیان کرد: اگر به سمت محدودیت در واردات حرکت کنیم حتما با افزایش قیمت کالاهای اساسی مواجه خواهیم شد البته باید در این بخش تاکید کرد که مقام معظم رهبری درباره واردات یک الی دو شرکت مواردی را مطرح کردند و بدین وسیله تلاش شد تا از تولید داخل در زمینه لوازم خانگی حمایت شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: نباید در بخش لوازم خانگی انحصار ایجاد شود لذا تولید کنندگان لوازم خانگی داخلی نباید با این دید که چون مقام معظم رهبری درباره عدم واردات یک الی دو شرکت لوازم خانگی و حمایت از تولیدات داخل مواردی را مطرح کردند، دیگر در سایر امور کم کاری کنند.

کد خبر: ۱۵۹٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      در ایران چیزی بنام تولید داخل نداریم. همه شرکتها مونتاژ کننده لوازم چینی هستند. نه انصاف دارن نه وجدان، تا مبینن بازار افتاده دستشون شروع میکنن مکیدن خون مردم