۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
برق ۴۲ اداره اردبیل قطع شد
در گفت‌وگو با بازار؛

برق ۴۲ اداره اردبیل قطع شد

اردبیل- قدیمی، مدیر شرکت توزیع برق اردبیل گفت: با توجه به افزایش مصرف برق، در ۴۲ اداره استان برق این ادارات قطع شد.

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با هدف رصد و پایش دقیق مصرف برق در ادارات و کاهش مصرف در این مجموعه‌های اداری، ‌ با همکاری استاندار اردبیل سعی کردیم تا ادارات پرمصرف را در گام اول شناسایی و تذکر را برای کاهش مصرف ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از تذکر اولیه، در گام بعدی قطع برق ۴۲ اداره پرمصرف برق انجام شده و با اخذ تعهد سعی می‌کنیم تا مصرف برق این ادارات را به حداقل رسانده و از میانگین اعلام شده به کمترین میزان برسد.

سقف مصرف برق ادارات کمتر از ۵ مگاوات تعریف شده است
مدیر شرکت توزیع برق اردبیل گفت: با رصد روزانه مصرف برق در ادارات و نهادهای دولتی، سعی بر این است تا در کنار تغییر ساعات ادارات از هفت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر، ادارات را موظف کنیم در وقت اداری ۳۰ درصد و غیر اداری ۶۰ درصد مصرف خود را تعدیل کنند.

قدیمی افزود: سقف مصرف ادارات کمتر از پنج مگاوات تعریف شده که گام این مصرف افزایش می‌یابد که با تذکر و قطع برق سعی داریم تا شرایط متفاوتی را در تعدیل مصرف برق این ادارات به وجود بیاوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۱۵ خرداد این پایش و رصد روزانه در دستور کار قرار گرفته و قطعا با ادارات پرمصرفی که به تعهدات خود در مراحل اول و دوم عمل نکنند، با قطعی دائمی روبه‌رو خواهند شد.

قدیمی اضافه کرد: با نصب کنتورهای هوشمند در ادارات مصرف برق آنها رصد می‌شود و سعی ما بر این است تا مصرف برق ادارات را به ویژه در ساعات ۱۱ صبح تا ۱۳ عصر مورد دقت نظر قرار دهیم تا بیشتر از میانگین تعریف شده، مصرفی را شاهد نباشیم.

ارائه بسته‌های تشویقی برای مشترکان خانگی
وی با بیان اینکه استاندار اردبیل نیز به دقت گزارش‌های ادارات برق را به صورت روزانه مورد مطالعه، رصد و پایش قرار می‌دهد، بیان کرد: تاکید استاندار اردبیل نیز بر رعایت الگوهای مصرف است تا شاهد قطعی برق در ساعات مختلف فصل تابستان نشویم.

قدیمی به متفاوت بودن ساعات پیک مصرف استان اشاره کرد و ادامه داد: پیک مصرف ما از ساعت ۲۰ تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب به طول می‌انجامد و رکورد مصرف برق در استان در سال‌جاری در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه دیشب با مصرف ۴۰۲ مگاوات به ثبت رسید که بالاترین مصرف محسوب می‌شود.

وی از ارائه بسته‌های تشویقی برای مشترکان خانگی خبر داد و اظهار کرد: به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۵۰۰ تومان برای مشترکان مصرف برق خانگی پاداش در نظر گرفته شده که قطعا اعمال آن را در قبوض تیرماه شاهد خواهیم بود.

مدیر شرکت توزیع برق اردبیل گفت: مشترکانی که نسبت به رعایت الگوهای مصرف بی‌توجه باشند و به عنوان مشترکان پرمصرف تلقی شوند، قطعا در قبض خود با ارقام متفاوت و سنگینی مواجه خواهند شد.

کد خبر: ۱۵۹٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha