۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا

افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا

در بحبوحه نگرانی‌ها درباره عرضه گاز روسیه و تلاش اتحادیه اروپا برای پرکردن انبارهای ذخیره سازی، قیمت گاز طبیعی در اروپا روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسید.

به گزارش بازار، در بحبوحه نگرانی‌ها درباره عرضه گاز روسیه و تلاش اتحادیه اروپا برای پرکردن انبارهای ذخیره سازی، قیمت گاز طبیعی در اروپا روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسید.

داده‌های اینترکانتیننتال اکسچنج لندن نشان می‌دهد، معاملات آتی در ماه اوت در مرکز معاملاتی TTF در هلند، ۶.۴ درصد افزایش می‌یابد و به ۱۶۳۰ دلار در هر هزار متر مکعب یا ۱۴۹.۱۵ یورو (۱۵۵.۰۵ دلار) در هر مگاوات ساعت بر حسب خانوار می‌رسد. این اولین باری است که قیمت گاز طبیعی از دهم مارس به این سو، از این سطح فراتر رفته است.

در روز چهاردهم ژوئن، شرکت گازپروم، صادرکننده گاز روسیه، عرضه گاز به آلمان از طریق خط لوله «نورد استریم» را به علت مشکلات فنی ناشی از تحریم‌های غرب، ۶۰ درصد کاهش داد. در پی این تصمیم، روبرت هابِک، معاون صدراعظم آلمان، کاهش مصرف گاز در این کشور را خواستار شد؛ در حالی که چند کشور دیگر اتحادیه اروپا از انجام اقداماتی به منظور کمک به استفاده کمتر از گاز از جمله احیای نیروگاه‌های زغال سنگ خبر دادند.

در همین حال، طبق گفته بهره بردار شرکت سهامی «نورد استریم»، این خط لوله قرار است از یازدهم تا بیست و یکم ژوئیه، تعمیر و نگهداری منظم سالانه خود را انجام دهد که این موضوع منجر به تعطیلی موقت این خط لوله خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۹٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha