۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴
نوسانات مثبت بازار سرمایه منتظر متغیرات بنیادی
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

نوسانات مثبت بازار سرمایه منتظر متغیرات بنیادی

کارشناس بازار سرمایه گفت: وجود انبوه متغیرات اثرگذار در بازار سرمایه، موجب تردید و نگاه محتاطانه سرمایه گذاران به معاملات شده است.

به گزارش بازار، فرشید زرین‌کیا مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش، افزود: آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای در کنار تحولات خاورمیانه و سفر مقامات آمریکایی به منطقه سبب توجه تحلیلگران به روند قیمت ارز و نفت شده و به یکی از مهم‌ترین موضوعات تاثیر گذار بر بازار در تابستان سال جاری تبدیل شده است.

زرین‌کیا، ابهامات موجود در بازارهای مالی بین‌المللی را از دیگر متغییری تاثیرگذار در محاسبات فعالان بازار برشمرد و تصریح کرد: پس از بحران اوکراین و اختلال‌های به وجود آمده در زنجیره تامین محصولات صادراتی روسیه ناشی از تحریم، شاهد افزایش سرعت رشد تورم در اروپا و آمریکا و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بودیم که سبب کاهش قیمت زنجیره فلزات رنگین، پتروشیمی و کشاورزی شده است.

وی همچنین گفت: افزایش هزینه‌های انرژی، نیروی انسانی و سربار واحدهای تولیدی در کنار کمبود برق موجب کاهش حاشیه سود برای بخش عمده ناشران بورسی شد که انتظار می‌رود وضع موجود در تابستان نیز ادامه‌دار باشد و تا فعالان بازار سرمایه با نگاه تردید نسبت به معاملات اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: در تابستان سال جاری صرفا متغیرهای بنیادی و اطلاعات مالی منتشره در سامانه کدال، سبب نوسانات مثبت برای صنایع مختلف شود.

زرین کیا گفت: صنایع پالایشی به واسطه افزایش معنادار نرخ فرآورده‌ها و صنعت سیمان به واسطه افزایش قیمت، مدنظر سهامداران قرار می‌گیرند. همچنین در صورت وقوع رخدادهای مثبت سیاسی صنایع بانک، خودرو و حمل و نقل با نوسانات مثبت همراه خواهند بود.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha