۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
هوشمند سازی تمامی ۲۶ میلیون کنتور گاز کشور تا ۴ سال آینده
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد

هوشمند سازی تمامی ۲۶ میلیون کنتور گاز کشور تا ۴ سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نخستین همایش توسعه همکاری دانش بنیان‌ها در استقرار هوشمند سازی‌های سازی نظام توزیع گاز طبیعی از هوشمند سازی ۲۶ میلیون کنتور مشترک گاز کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: پیش بینی می شود این طرح در چهار سال با سرمایه ای بالغ بر ۴ میلیارد دلار به سر انجام برسد و بدین ترتیب بتوانیم خدماتی که به مشترکین می‌دهیم یا نیازهایی که آن‌ها از ما دارند را بتوانیم در بستر دولت الکترونیک این را تحقق بدهیم.

چگنی افزود: بحث هوشمند سازی یکی از برنامه‌های بسیار مهم در تحقق دولت الکترونیک است و از توان دانش بنیان ها در این مسیر کمک خواهیم گرفت.

این رویدا در چهار محور کنتور هوشمند، زیرساخت‌های انتقال داده، پلتفرم‌های تحویل داده و تنظیم گری با همکاری صندوق‌های توسعه نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: شرکت ملی گاز نیازهای فن آورانه خود را در حوزه هوشمند سازی و شرکت‌های دانش بنیان هم توانمندی‌ها و محصولاتشان را به میدان آورده بودند.

سیاوش ملکی فر افزود: اگر قراردادی بین شرکت ملی گاز و شرکت دانش بنیان منعقد شود، از طریق بانک‌های عامل می‌توانیم ضمانت نامه‌های پیمان را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار بدهیم.
در این رویداد ۶۱ شرکت دانش بنیان و فن آور حضور داشتند.

استقرار هوشمند نظام توزیع گاز تشکیل بازار گازی و تشویق مشترکان خوش مصرف را نیز در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha