۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
وقوع سیلاب در خراسان رضوی/ اراضی کشاورزی فریمان خسارت دید
به دلیل بارش‌های رگباری؛

وقوع سیلاب در خراسان رضوی/ اراضی کشاورزی فریمان خسارت دید

مشهد - بارش‌های سیل‌آسا که باری دیگر از پنج‌شنبه خراسان رضوی را فراگرفته است روز گذشته موجب آب‌گرفتگی بسیاری از معابر و وارد آمدن خسارت به راه‌های روستایی و تأسیسات زیر بنایی به‌ویژه در شهرستان فریمان شد.

خبرگزاری بازار، درحالی‌که افزون بر ۱۰ شهرستان خراسان رضوی تحت تأثیر جبهه جدید پرفشار قرار گرفتند  بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی شهرستان فریمان با ۳۲ میلی‌متر باران بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده است.

جاری شدن سیلاب روز گذشته در مرکز شهرستان فریمان دو بخش مرکزی و قلندرآباد در ۷۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد را با خود درگیر کرد و موجب شد تا به دلیل گرفتاری برخی از خودروها و مسافران در محاصره سیلاب نیروهای امدادی این شهرستان به نجات سیل‌زدگان بشتابند.

خسارت به کشاورزی فریمان

در همین حال فرماندار فریمان بابیان اینکه بارش‌های رگباری روز جمعه به بخش‌های راه و کشاورزی برخی روستاهای این شهرستان خسارت وارد کرد به رسانه‌ها گفت: در اثر بارش‌های روز گذشته قسمتی از جاده روستایی موسی‌آباد به احمدآباد در بخش مرکزی این شهرستان دچار آب بردگی شده و تخریب شد.

محمدحسین صفایی افزود: علاوه بر خسارت به محصولات کشاورزی، دو رشته قنات در روستاهای حصار سرخ بخش مرکزی و نی‌زار بخش قلندرآباد این شهرستان تخریب شد.

جاده‌ها لغزنده است

در همین حال رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از لغزندگی جاده‌های استان خبر داد و به رسانه‌ها گفت: بارندگی و مه آلودگی در برخی جاده‌های این استان گزارش‌شده است و لذا رانندگان باید بااحتیاط بیشتری نسبت به تردد اقدام کنند.

سرهنگ هادی امیدوار بابیان اینکه جاده تربت‌حیدریه و چناران- قوچان از صبح شنبه با بارش باران همراه شده است افزود: بارندگی سطح جاده‌های استان را  لغزنده کرده است.

وی ادامه داد: در گردنه مزداوند جاده سرخس، گردنه گوجگی جاده مشهد - کلات و گردنه شریف‌آباد در جاده نیشابور نیز مه‌گرفتگی و محدودیت دید وجود دارد.

بارش‌ها ادامه دارد

طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش‌های رگباری که از عصر پنجشنبه هفته گذشته در این استان آغازشده است تا اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری بیشتر در نیمه شمالی استان فعال خواهد بود.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بارش پراکنده در مناطقی از شهرستان‌های کلات و فریمان ادامه دارد و فردا باوجود کاهش شدت بارش‌ها به دلیل رگباری بودن بارندگی احتمال آب‌گرفتگی معابر وجود دارد.

سازمان هواشناسی خراسان رضوی در همین رابطه اعلام کرد: به‌واسطه بارش‌های رگباری احتمال ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی و سیلاب وجود دارد به همین دلیل توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات مناطق کوهستانی جدا خودداری شود.

بنا بر گزارش این سازمان طی فروردین‌ماه امسال ۱۲۷ میلی‌متر باران در مناطق مختلف استان خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری بلندمدت ۸۷ میلی‌متر افزایش داشته است.

میانگین بارندگی این استان در سال زراعی جاری تاکنون ۲۵۶ میلی‌متر گزارش‌شده که این مقدار در دوره آماری ۱۶۵ میلی‌متر بوده است.

گفتنی است بارش سال زراعی جاری تاکنون نسبت به دوره آماری ۵۵ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۵٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha