۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
اصلاح احتمالی نرخ جفت «ین ژاپن به یورو»| پیش بینی نرخ EUR/JPY طی روزهای آتی
تحلیل بازار فارکس؛

اصلاح احتمالی نرخ جفت «ین ژاپن به یورو»| پیش بینی نرخ EUR/JPY طی روزهای آتی

با تشدید فروش ین ژاپن در بازار فارکس، قیمت جفت ارز یورو به ین با علامت تجاری EUR/JPY به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۵ به این سو رسیده و با اینحال احتمال اصلاح نرخ فعلی وجود دارد.

به گزارش بازار، با تشدید فروش ین ژاپن در بازار فارکس، قیمت جفت ارز یورو به ین با علامت تجاری EUR/JPY به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۵ به این سو رسیده است. نرخ مبادله یورو به ین در نقطه ۱۴۲.۷۶ معامله می شود که حدود ۳۰ درصد بالاتر از پایین ترین نقطه آن در سال ۲۰۱۶ بوده و نسبت به پایین ترین سطح امسال نیز بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته است. همین امر در مورد جفت های دیگر مانند USD/JPY، AUD/JPY و CHF/JPY نیز صادق است.

واگرایی در سیاست های بانک های مرکزی اروپا و ژاپن
قیمت EUR/JPY طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. بانک مرکزی اروپا و بانک ژاپن طی ماه های گذشته و با تشدید تورم در هر دو بلوک، مسیرهای متفاوتی را در پیش گرفته اند. بانک مرکزی ژاپن در میان اکثر بانک های مرکزی مسیری کاملا متفاوت در پیش گرفته و تاکنون، با هرگونه افزایش نرخ بهره بانکی مخالفت کرده است.

از سوی دیگر بانک مرکزی اروپا اقداماتی را برای مبارزه با تورم انجام داده است. این بانک تا حدی به برنامه خرید اوراق قرضه خود پایان داده و کریستین لاگارد، رئیس آن نیز اشاره کرده که افزایش نرخ بهره در راه است. لاگارد این هفته طی سخنانی تاکید کرد که بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را در جولای سال جاری آغاز خواهد کرد. تحلیلگران انتظار دارند افزایش اولیه نرخ بهره توسط این بانک، رقمی بین ۰.۲۵ تا ۰.۵ درصد اعلام شود.

پیش بینی نرخ EUR/JPY

اصلاح احتمالی نرخ جفت «ین ژاپن به یورو»| پیش بینی نرخ EUR/JPY طی روزهای آتی

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت یورو به ین اخیرا در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. این جفت ارز در حال حاضر با مقاومت قوی در سطح ۱۴۴.۳۳ مواجه شده است. همچنین نرخ فعلی در نزدیکی میانگین های متحرک ۲۵ و ۵۰ دوره ای شناور بوده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) به نقطه خنثی حرکت کرده است.

بنابراین، به دلیل شکل گیری یک الگوی سه گانه صعودی، چشم انداز فعلی EUR/JPY نزولی است. اگر اصلاح نرخ مد نظر در این پیش بینی رخ دهد، سطح پشتیبانی کلیدی بعدی برای رصد در نقطه ۱۳۹ خواهد بود که حدود ۲٪ کمتر از سطح فعلی است. حرکت بالاتر از نقطه مقاومت در ۱۴۳.۵۲ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha