استارت آپ هایی که در شرایط بحران آب به کمک کشاورزی جهان می آیند
ارزش ۲۲میلیارد دلاری بازار جهانی فناوری‌ کشاورزی تا۲۰۲۵

استارت آپ هایی که در شرایط بحران آب به کمک کشاورزی جهان می آیند

درحالی که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ بیش از ۴میلیارد دلار در بخش فناوری کشاورزی سرمایه گذاری شده است، پیش بینی می شود ارزش این صنعت جهانی تا ۲۰۲۵ از ۲۲میلیارد دلار عبور کند.

بازار؛ گروه کشاورزی: صنعت کشاورزی به تدریج در حال تبدیل شدن به بخش بعدی با فناوری پیشرفته است. فناوری هایی مانند بلاک چین، هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری برای بهبود عملکرد محصول، زنجیره تامین و پایداری مورد استفاده قرار می گیرند.

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ ارزش بازار صنعت جهانی فناوری های بخش کشاورزی از مرز ۲۲.۵ میلیارد دلار فراتر رود

سرمایه گذاری بخش فناوری کشاورزی به بیش از ۴میلیارد دلار رسیده است
بر این اساس و با توجه به پتانسیل آن، کل سرمایه گذاری در بخش فناوری کشاورزی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که کارشناسان امر اظهار می دارند: با توجه به رویکرد فعلی پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ ارزش بازار صنعت جهانی فناوری های بخش کشاورزی از مرز ۲۲.۵ میلیارد دلار فراتر رود.

بر اساس این گزارش با ادامه ادغام فناوری های جدید در کشاورزی، تعداد استارت آپ های حوزه کشاورزی در حال افزایش است. به طوری که بیش از ۲۰ مورد استارت آپ در سال جاری میلادی به صنعت جهانی کشاورزی معرفی شده است. در ادامه به معرفی و بررسی ۲۰نمونه از استارت آپ هایی که در سال جاری (۲۰۲۲) در صنعت کشاورزی ارائه شده است می پردازیم:

گرین لایت؛ استارت آپی با هدف محافظت از محصولات کشاورزی در برابر آفات
بر اساس این گزارش، استارت آپ GreenLight Biosxience یکی از استارت آپ های ارائه شده در سال جاری است که اگر چه در سال ۲۰۰۸ استارت آن زده شده است اما امسال روند رو به رشدی را به ثبت رسانده است. این استارت آپ که با سرمایه ۳۴۰ میلیون دلار فعالیت دارد در واقع متعلق به یک شرکت علوم گیاهی و زیستی است که محصولات مبتنی بر RNA را توسعه می دهد.
به طور خاص، آنها کنترل های زیستی هدفمند را از طریق پلتفرم اختصاصی خود را ارائه می دهند و هدف این مجموعه استارت آپی در واقع محافظت از محصولات کشاورزی در برابر آفات است. نکته جالب توجه اینکه در آمد سالانه این استارت آپ حدود ۵ میلیون دلار است.

چگونه یک استارت آپ کشاورزی به کاهش انتشار گاز متان کمک می کند؟
۲. بر اساس این گزارش از دیگر استارت آپ های مطرح در بخش کشاورزی جهانی می توان به «موترال» اشاره کرد که یک استارت آپ سوئسی محسوب می شود و با سرمایه ای بالغ بر ۱۳ میلیون دلار فعال است. در واقع موترال یک شرکت فناوری کشاورزی است که در حوزه مکمل های خوراک دام فعال است. راه حل های این شرکت استارت آپی برای کاهش انتشار متان از گاو، بز و گوسفند طراحی شده است. نکته جالب توجه اینکه این شرکت ادعا می کند که راه حل های آن می تواند به کاهش ۳۸ درصدی در انتشار متان منجر شود.

۳. بر اساس این گزارش «ویفارم» دیگر استارت آپ کشاورزی حاصل کشور انگلستان است که در واقع یک پلتفرم برای کشاورزان مستقل، منابع کشاورزی منبع باز و دسترسی به خرده فروشان فیزیکی را ارائه می دهد. به عبارت دیگر به گفته موسسان این استارت آپ، این شبکه کشاورزان را قادر می سازد تا از طریق پیامک یا از طریق برنامه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این پلت فرم در حال حاضر توسط ۲.۴ میلیون کشاورز در جهان استفاده می شود و طی ۵ سال اخیر ۴۸۵ درصد رشد داشته است!

استارت آپ Apeel که یک شرکت بیوتکنولوژی است راه حلی برای افزایش ماندگاری گیاهی ارائه می دهد و موسسان می گویند محصول آن‌ها در مقایسه با بسته‌بندی‌های معمولی می‌تواند دو برابر بیشتر محصول را تازه نگه دارد

تجارت آنلاین غلات و محصولات کشاورزی با استارت آپ کشاورزی
۴.از دیگر استارت آپ های کشاورزی می توان به «فارملید» نام برد که این استارت آپ در درجه اول یک بازار آنلاین برای کشاورزان، پرورش دهندگان و خریداران ارائه می دهد. این پلتفرم که Combyne نام دارد، برای ساده کردن تجارت غلات و محصولات کشاورزی برای جامعه کشاورزی طراحی شده است. نکته جالب توجه اینکه موسسان این استارت آپ کانادایی می گویند: پایگاه کاربران Combyne از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

استارت آپ هایی که در شرایط بحران آب به کمک کشاورزی جهان می آیند
مزرعه عمودی

۵.بر اساس این گزارش، یکی دیگر از استارت آپ های بسیار کاربردی در بخش کشاورزی استارت آپ Apeel است که این در واقع یک شرکت بیوتکنولوژی است که راه حلی برای افزایش ماندگاری گیاهی ارائه می دهد. این شرکت ادعا می‌کند که محصول آن‌ها در مقایسه با بسته‌بندی‌های معمولی می‌تواند دو برابر بیشتر محصول را تازه نگه دارد. موسسان این استارت آپ می گویند: بیش از ۶۱ میلیون محصول را از هدر رفتن نجات داده اند.

ردیابی مواد غذایی و محصولات کشاورزی با استارت آپ FoodLogiQ
۶. FoodLogiQ از دیگر استارت آپ های بخش مواد غذایی و محصولات کشاورزی است که د ر حقیقت با بودجه ۳۳ میلیون دلاری راه اند ازی شده. این شرکت فناوری غذایی راه حل های نرم افزاری ساخته شده برای زنجیره تامین مواد غذایی جهانی را ارائه می دهد؛ به این معنا که پلتفرم های آنها به شرکت های مواد غذایی کمک می کند تا محصولات خود را مدیریت و ردیابی کنند.

۷.ProducePay یکی از استارت آپ های کشاورزی است که با بودجه ۳۴۲ میلیون دلار در کالیفرنیا راه اندازه شده است. این استارت آپ در واقع با ترکیب فین تک و فناوری کشاورزی، تأمین مالی قبل از برداشت را به تولیدکنندگان محصولات تازه ارائه می دهد. آنها همچنین یک شبکه پرورش دهنده-توزیع کننده، یک ابزار قیمت گذاری و هشدار آب و هوا و تجزیه و تحلیل فروش ارائه می دهند. گفتنی است این شرکت در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مشتری دارد.

استارت آپ «اینفارم» نیز از استارت آپ های مبتنی بر اینترنت اشیا و فناوری کشاورزی است که برای ایجاد مزارع عمودی در شهرها کاربرد دارد

استارت آپی که مصرف آب را در مزارع کاهش می دهد
۸.استارت آپ «اینفارم» نیز از استارت آپ های مبتنی بر اینترنت اشیا و فناوری کشاورزی است که در واقع برای ایجاد مزارع عمودی در شهرها کاربرد دارد. به این معنا که این استارت آپ باهدف قرار دادن مزارع سرپوشیده هیدروپونیک مزارع عمودی در بافت شهری ایجاد می کند. نکته جالب توجه اینکه این شرکت قصد دارد هزینه های حمل و نقل و مصرف آب را کاهش دهد. در حالی که بر اساس گزارشاتی که موسسان این استارت آپ ارائه داده اند، هر مزرعه عمودی که از طریق این استارت آپ ایجاد و راه اندازی می شود ماهانه بیش از ۲۵۰هزار گیاه را در خود پرورش می دهد.

گفتنی است کارشناسان جهانی معتقدند: با تبدیل شدن تغییرات آب و هوایی به یک موضوع حیاتی، فناوری های کشاورزی که اصولا مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین به اصطلاح هایتک هستند، در آینده نقش مهمی در کاستن نگرانی های جهانی ایفا خواهند کرد. به خصوص اینکه استارت آپ ها و فناوری های بخش کشاورزی از نظر موضوعی بسیار متنوع هستند و می توانند بخش های مختلف کشاورزی را پشتیبانی کنند.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha