۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
وزارت علوم برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی برنامه دارد
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

وزارت علوم برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی برنامه دارد

سمنان- خیرالدین معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه برنامه های خوبی از سوی وزارتخانه برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تدارک دیده شده است، گفت: دوره دستیار فناوری یکی از این طرح‌ها است.

علی خیرالدین در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برنامه های خوبی از سوی وزارتخانه برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تدارک دیده شده است، تاکید کرد: در حوزه مهارت و کارآموزی دانشجویان طرح هایی برای سال جاری در دست اجرا است که یکی از آنها طرح دستیار فناوری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه های استان سمنان مانند دیگر دانشگاه های کشور با طرح دستیار فناوری همکاری داشته و دانشجویانی که علاقمند به گذراندن دوران کارآموزی و کسب مهارت های شغلی دارند را به مجموعه وزارت علوم معرفی کنند، افزود: مراکز رشد، واحد های فناور، پارک های علم و فناوری و ... مکان هایی هستند که دانشجویان برای گذران دوره آموزش ضمن تحصیل در آنجا مستقر خواهند شد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه دوره مذکور برای دانشجویان شش ماه خواهد بود و به صورت داوطلبانه است، گفت:در این دوره کارشناسان اندک حقوق حداقلی را نیز دریافت می کنند و از نزدیک شرایط کار در محیط را تجربه می کنند این کار همچنین به افزایش اشتیاق در گرایش دانشجویان و مهارت افزایی نیز موثر خواهد بود.

خیرالدین بیان کرد: در این طرح دانشجویان کارشناسی یک، ارشد دو و دکترا سه میلیون تومان به صورت ماهانه دریافت می‌کنند هر چند حضور در فضای کار برای این دانشجویان به مدت شش ماه می تواند به مراتب ارزشمندتر باشد.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha