۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
۸۷۰۰۰ تن گندم از زارعین اردبیلی خریداری شده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۸۷۰۰۰ تن گندم از زارعین اردبیلی خریداری شده است

اردبیل - عبداللهی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: از آغاز فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان اردبیل تاکنون ۸۷ هزار تن گندم از زارعین خریداری شده است.

یاسر عبداللهی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این میزان گندم خریداری شده ارزشی بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان دارد که به دنبال خرید محصول تضمینی گندم، پرداخت بهای گندم خریداری شده نیز به حساب زارعین آغاز شده است.

وی تصریح کرد: ۴۴ مرکز خرید در سطح استان اردبیل عملیات بزرگ خرید گندم را در استان انجام می‌دهند که کار خرید از اوایل خردادماه در شهرهای شمالی استان آغاز شده و به تدریج در مرکز و جنوب استان نیز برداشت محصولات متنوع به ویژه غلات آغاز شده و کشاورزان محصول مازاد خود را می‌توانند به این مراکز تحویل دهند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در صورت ذخیره‌سازی گندم و انبار آن باید اطلاعات آن در سامانه انبارها به ثبت برسد تا این افراد در ردیف قاچاقچیان کالای گندم محسوب نشوند.

عبداللهی افزود: هیچ مشکلی در داد و ستد گندم در سطح استان و حتی ارسال محصول به سایر مناطق با مجوز قانونی وجود ندارد ولی چنانچه افرادی اقدام به ذخیره غیرقانونی بکنند، قطعا برخورد با آنها انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بهترین نوع گندم در استان در حال خریداری و ذخیره‌سازی است و تلاش ما بر این است تا همین گندم‌ها در ماه‌های آینده به کارخانه‌های آردسازی منتقل شده و با کیفیت‌ترین محصول تولید شده در قالب نان و ارائه آن را به مردم شاهد باشیم.

عبداللهی اضافه کرد: تلاش دولت سیزدهم بر این است تا کشاورزان با سهولت و کمترین دغدغه محصول خود را با قیمت مصوب تحویل مراکز خرید داده و در قبال آن در سریعترین زمان بها گندم تحویلی را دریافت کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: در حال حاضر با آرامش و شرایط مناسب عملیات خرید گندم ادامه دارد و در شمال استان در کنار گندم، سایر محصولات نیز به قیمت مناسب عرضه شده و داد و ستد آن در حال انجام است.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha